Co se děje s Mercedesem? Podle Russella způsobila propad technická direktiva

Mají jarní technické direktivy své oběti? Před Velkou cenou Emilia Romagna a hlavně před Velkou cenou Španělska vstoupily do hry technické direktivy Mezinárodní automobilové federace. V první řadě se ozývaly otázky, zda tyto změny zasáhnou dominantní tým McLaren. To se nestalo, ale jak se ukazuje, své oběti si nové předpisy přece jen našly.
Přestože Mercedes hned po Španělsku vyhrál Velkou cenu Kanady, výsledky tohoto týmu mají dlouhodobě sestupnou trajektorii. Ferrari si upevňuje druhé místo v Poháru konstruktérů a Mercedes vybojoval z posledních tří víkendů, včetně jednoho sprintového, pouhých 21 bodů.
George Russell si po skončení Velké ceny Belgie postěžoval na výkonnost svého monopostu W15. „Opravdu potřebujeme pochopit, co se stalo a proč jsme po výkonnostní stránce udělali tak velký krok zpět. Mohli byste si myslet, že dnešní podmínky měly být pro nás a naše auto ideální,“ prohlásil britský závodník po skončení Velké ceny Belgie.
„Tohle však byl náš nejhorší výkon v sezóně. Tento týden máme naplánované velké setkání, na kterém se to pokusíme odhalit,“ dodal Russell.
Nesmíme přitom zapomínat, že Russell vstoupil do sezóny jako jeden z černých koní soutěže. Z prvních šesti velkých cen skončil čtyřikrát na pódiu, ale od té doby se mu to podařilo „jen“ jednou – po vítězství v Kanadě. Navzdory tomuto úspěchu však vidí George jednoznačnou paralelu mezi zhoršenými výkony a zavedením nové technické direktivy na Velké ceně Španělska.
Ta změnila parametry ohebnosti předních křídel a mnozí fanoušci se naději, že zpomalí McLaren. Přesto jsme si výkonnostní rozdíly ani nevšimli. Russell si však něčeho všiml.
„Nuže, v Barceloně jsme museli vyměnit přední křídlo. Následně jsme se vydali trochu odlišným směrem, abychom se nějak vyrovnali s problémem, který přinesla změna předního křídla. Očividně jsme od té chvíle udělali velký krok zpět. Možná se prostě potřebujeme vrátit k něčemu, co jsme měli v dřívější fázi sezóny,“ filozofuje Angličan.
„Samozřejmě, s předním křídlem to už není možné, ale možná se to dá se zbytkem nastavení. Nevím, přijde mi velmi zvláštní, jak jsme se mohli sesunout dozadu,“ dodal zmatený Russell.
George následně veřejně politoval i svého týmového kolegu Kimiho Antonelliho. Ten zaznamenal v Kanadě pódiový úspěch, ale přesto jsou jeho výkony po Španělsku velmi nelichotivé. Sám Russell přitom připomněl, že „auto není tak příjemné na řízení“, jak bývalo.
To se prý projevilo na sebedůvěře mladého Itala, který nedostatečné sebevědomí přiznal i před médii. V Belgii se přitom po dvou velmi nezdařených kvalifikacích tvářil zklamaně. „Monopostu chybí stabilita v zadní části, která byla na začátku sezóny mnohem lepší,“ prohlásil Russell.
„Myslím si, že Kimi a já děláme více chyb, protože auto je náročnější na řízení. Musíme se posadit s týmem. Jak jsem řekl, možná se to dá zvrátit prostým návratem do stavu před některými změnami, ale v Formuli 1 to nikdy není tak jednoduché,“ dodal britský závodník.