Allison utěšuje Antonelliho a přenáší zodpovědnost na tým: Udělali jsme chyby při vývoji

Andrea Kimi Antonelli má za sebou nezdařený víkend. Po jezdeckých chybách a technických problémech se italský mladík dostal do negativní spirály a na jeho psychické pohodě se to podepsalo. Tým nyní musí odpovědět a musí to udělat rychle. I technický ředitel Mercedesu James Allison světu vzkázal, že nedávné výsledky nejsou Antonelliho chyba.
Tým se zcela jednoznačně snaží kolem Antonelliho vystavět ochrannou hráz. Na jedné straně můžeme zpochybňovat, zda Toto Wolff učinil angažováním 18letého nováčka do top týmu správné rozhodnutí. Zároveň je však třeba Mercedesu uznat, že se svého jezdce snaží chránit.
Má k tomu i důvod. Antonelli nebyl po sobotní kvalifikaci ani tak frustrovaný, ale spíše smutný. Druhé vypadnutí v první části kvalifikace po dalších jezdeckých chybách si očividně vybralo daň na pohodě mladého závodníka. „Myslím si, že má podobně jako my plné zuby série výsledků, které jsou mnohem horší než začátkem roku,“ řekl v tradičním briefingu stáje na sociálních sítích její technický ředitel James Allison.
„Doufám, že ho alespoň trochu utěší, co mu říkáme – a jde o nepopiratelný fakt –, že jsme při vývoji auta udělali nesprávné kroky, čímž jsme zhoršili konkurenceschopnost našeho týmu. Kimi za to zaplatil stejně jako George,“ pokračoval zkušený technický ředitel.
„Pokud na tom monopost není tak, jak by měl, tak je pro nováčka těžké se probojovat do dalších částí kvalifikace. Všem nám je jasné, že musíme zlepšit auto, tím se zlepší i Kimiho výsledky. Doufám, že nás poslouchá, když ho tímto ujišťujeme. My velmi dobře víme, že svůj díl práce odvádí s maximálním úsilím,“ dodal Allison.
Výkony a výsledky Mercedesu nebyly v posledním období nijak ohromující. Po působivém úspěchu v Kanadě přijel Mercedes do cíle rakouského závodu s minutovou ztrátou. Už to byl pro tým varovný signál, který se potvrdil také ve Spa. „I kdybychom zcela ignorovali časy na kolo a body, které nezískáváme stejným tempem jako na začátku sezóny, tak pouze samotní jezdci nám říkají, že v posledním období monopost trpí nestabilitou při brzdění a v nájezdech do rychlých zatáček. Něco takového jsme na začátku sezóny neviděli,“ konstatoval Allison.
„Na začátku sezóny se auto dalo relativně snadno nastavit a relativně snadno připravit na kvalifikaci. Možná nestačilo na boj o titul, ale uměli jste s ním mnohem snáze pracovat než dnes,“ dodal technický ředitel Mercedesu.
George Russell po závodě v Belgii navrhl, že tým by se mohl pokusit o návrat několik kroků zpět. Poukázal také na skutečnost, že auto se zhoršilo po zavedení technické direktivy, která omezila flexibilitu předních křídel. V této oblasti návrat není možný, ale co ostatní prvky nastavení?
„Samozřejmě, že jste zklamáni, když investujete velké úsilí do zlepšení auta, ale to se nezlepší. Pozitivem však v našem případě je, že jsme to udělali sami našimi kroky, takže je srovnatelně jednodušší rozmotat tuto pavučinu. Stačí jít po vlastních stopách zpět a určit, které kroky byly nesprávné a od toho se pak odrazit dál,“ vysvětlil Allison.