logo F1zpravy.czF1online.sk

Mekies se omluvil Cunodovi za strategické selhání: Mechanici byli připraveni

Júki Cunoda a Laurent Mekies
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 15:04

Júki Cunoda pod staronovým šéfem předvedl nejlepší kvalifikační výkon v Red Bullu, ale v závodě ho provázely známé problémy se strategií, na které si velmi dobře pamatuje ještě z Racing Bulls. Laurent Mekies se svému jezdci omluvil za chybu týmu, která ho pravděpodobně stála sedmé místo.

Před zastávkami v boxech se Cunoda pohyboval na slušném sedmém místě, které by si udržel, kdyby boxová zídka včas zareagovala na jeho žádost zastavit a obout sliky. Příkaz zamířit do boxů však přišel až ve chvíli, kdy japonský závodník projel poslední zatáčkou. V dalším kole ztratil několik sekund a pět pozic. Zasekl se proto za Pierrem Gaslym, který celý zbytek závodu vedl DRS vláček a pořádně tím frustroval pilota Red Bullu.

„Povolali jsme ho do boxů příliš pozdě, což ho stálo body,“ uvědomuje si Laurent Mekies. „Omlouvám se mu za to, protože do té doby měl rozjetý dobrý závod. Mechanici byli připraveni, to jen my jsme mu dali vědět příliš pozdě. Příště to určitě můžeme udělat i lépe.“

Júki Cunoda z Belgie odchází sice bez bodů, ale alespoň s vědomím, že nová podlaha ho může vrátit do bojů o první desítku. Mladík ze Sagamihary si ji poprvé vyzkoušel v sobotní kvalifikaci a hlásil, že cítí obrovský rozdíl.

V Maďarsku bude mít více času se s vylepšeným autem sžít. „V sobotu odjel velmi dobrou kvalifikaci. Auto jsme vylepšili těsně před kvalifikací, takže bylo těžké se adaptovat na nové podmínky v takové kvalifikaci. Odvedl velmi dobrou práci a já se těším spolu s ním.“

„V neděli měl dobrou rychlost a určitě měl našlápnuto na zisk bodů, ale dopadlo to, jak to dopadlo. Odnášíme si pozitiva, že jsme tento víkend udělali dobrý krok vpřed, a snad ho uvidíme i v Budapešti,“ doplnil k Cunodovi.

Laurent Mekies se nakonec vrátil i k neděli Maxe Verstappena. Obhájce mistrovského titulu před kvalifikací vyměnil zadní křídlo a v závodě se těšil z většího množství přítlaku, ale jelikož se jezdilo většinou na suché trati, nemohl ho využít. Při pokusech o předjetí Charlese Leclerca ho zadní křídlo spíše brzdilo.

„Myslím si, že Max už bude mít plné zuby pohledu na Charlesovu převodovku,“ prohlásil Mekies. „Snad každé kolo strávil s nosem v Charlesově převodovce. Toto je součástí hry, že jsme toho hodně nejezdili na vodě. Přijali jsme poměrně agresivní rozhodnutí, abychom se pokusili být silní v hustém dešti.“

„Na suchu se Max snažil dostat před Charlese, ale na suché trati se hodně nepředjíždělo. Bylo to náročné, zejména s autem s takovou konfigurací,“ dodal.

Související zprávy

Diskuze