logo F1zpravy.czF1online.sk

Hülkenberg brání bizarní rozhodnutí Sauberu, které ho připravilo o bod: Byli jsme v háji

Nico Hülkenberg
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 14:42

V Belgii vše nasvědčovalo tomu, že Sauber se dočká dvojitých bodů. Tento tým je na ohromné vzestupné trajektorii a fantastické výkony podávají i piloti stáje z Hinwilu. Ti byli ve Spa na cestě za devátým a desátým místem, ale poté následovalo rozhodnutí, které vzhledem k současnému vedení stáje mnohým připomínalo počínání Ferrari v roce 2022.

Je pravda, že dnes na boxové zdi Sauberu velí Jonathan Wheatley, který postavil fantasticky fungující závodní tým s bezvadnými mechaniky. Co však kluci spáchali ve Spa?

Na konci 33. kola z celkových 44 zamířil Nico Hülkenberg do boxů a obul další sadu středně tvrdých pneumatik. V té době měl náskok 4,6 vteřiny na Pierra Gaslyho a zdálo se, že nic neohrožuje jeho cestu za dalším bodem. Proč tedy zastavit? Když si uvědomíme, že technickým a provozním ředitelem je dnes Mattia Binotto, který po nástupu do Sauberu, mimo jiné, vzal na milost jistého Iñakiho Ruedu, který pod ním pracoval ve Ferrari nejen jako hlavní stratég, ale i sportovní ředitel, nejeden si vzpomněl na příšerné strategické rozhodnutí Scuderie pod vedením španělského inženýra.

Hülkenberg však po závodě před novináři tvrdil, že Sauber neměl na vybranou. „Ne, nebyl to plán, ale nedokázal jsem se udržet na mé první sadě středně tvrdých pneumatik,“ vysvětlil Nico.

„Ztrácel jsem přilnavost na přední nápravě, začal jsem přebrzďovat a auto se dost protáčelo. Do cíle bylo pořád daleko, nějakých 15 kol nebo tak nějak, teď už přesně nevím. Kluci za námi se dotahovali, my jsme měli větší zadní křídlo a Gasly měl menší, takže tak či onak bychom byli v háji. Musel jsem zastavit a nedokázal jsem už dotáhnout to, co jsme ztratili během zastávky,“ řekl Hülkenberg.

Hodnocení slov německého závodníka necháme na vás. Faktem je, že předjíždění ve Spa bylo velmi náročné a když Nico jedenáct kol před cílem zamířil do boxů, v podstatě tím pohřbil i teoretické šance na bodovanou desátou příčku. I když se to zdá neuvěřitelné, na směsích C4 nikdo nehlásil podobné problémy. Tyto gumy teoreticky mohly vydržet celý závod.

Nico na závěr vyjádřil spokojenost s formou svého týmu. Sauber opět ukázal, že se nejen vrátil do boje uprostřed pole, ale dokáže bojovat o body na každé trati.

„Získali jsme pár lekcí a udělali jsme dobrý pokrok. Neodvážíme si domů žádný výsledek, což je vždy zklamání, ale Gabi získal pár bodů, což je pro nás důležité v týmovém šampionátu. Myslím si, že ve středu pole jsme byli opět konkurenceschopní. Zapojili jsme se do boje s ostatními, což je pozitivní. Těším se na příští týden. Maďarsko by nám mělo lépe vyhovovat,“ řekl Hülkenberg na závěr.

Související zprávy

Diskuze