logo F1zpravy.czF1online.sk

Měli zkusit dvojitou zastávku v boxech? Asi se na sebe budeme zlobit, říká Norris

Oscar Piastri a Lando Norris
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 14:25

Britští fanoušci a celkově fanoušci Landa Norrise měli po nedělním závodě spoustu otázek. Vzhledem k mnoha pověstem o „britské zaujatosti“ a drbům o tom, že McLaren si ve skutečnosti přeje vítězství Landa Norrise, byl průběh Velké ceny Belgie zajímavým pohledem na interní rozhodování McLarenu.

Přeje britský tým plný britských zaměstnanců úspěch Oscaru Piastrimu? Jeho manažer Mark Webber v kariéře na vlastní kůži zažil, jaké to je, když hrajete v garáži druhé housle. Mnoho fanoušků se domnívá, že Zak Brown se na boxové zdi mnohem více raduje z úspěchů Landa Norrise, který je v McLarenu déle a s kalifornským rodákem má mnohem pevnější vazby než Oscar.

Je zde však i druhý pohled, můžeme ho nazvat „britský pohled“, podle něhož byl Lando v neděli jednoznačně znevýhodněn. Například se objevila otázka, proč McLaren, vzhledem k velkému náskoku na Charlese Leclerca, nezvolil raději dvojitou zastávku v boxech ve 12. kole, která by Norrise připravila o méně času než další kolo na sáhodlouhé a suché trati ve Spa.

„Musím si o tom promluvit s týmem,“ konstatoval Norris po závodě. „Je to náročné, protože i dvojitou zastávkou ztratíte poměrně hodně času. Bylo to rozhodnutí na poslední chvíli.“

„Myslím si, že se na to podíváme. Vzhledem k tomu, že sliky byly v té době mnohem lepší… Řekl bych, že když to prozkoumáme, pravděpodobně se na sebe budeme zlobit, že jsme to neudělali a zůstali na trati déle,“ pokračoval Norris.

„Podle mě tu byl dostatek důkazů, že jsme měli zastavit dříve. Byl to Lewis, který zastavil o jedno kolo před námi. Bylo bolestivé, že Oscar dostal to jedno dobré kolo. Já jsem musel zůstat o kolo déle, ale takový je život,“ dodal Lando.

Otázky vyvolal také výběr tvrdých pneumatik, který však v konečném důsledku Landovi prospěl. Samozřejmě, nevíme, jaké tempo by měl na středně tvrdých pneumatikách, ale faktem je, že se konstantně dotahoval. Doplatil však na tři jezdecké chyby a nevydařenou zastávku v boxech, když se ho jeho (britští) mechanici trápili s přezutím levé přední pneumatiky.

Třeba připomenout, že Lando přezutí na tvrdé schválil, ale nedá se říci, že by si ho vyžádal. Zároveň neměl úplný přehled o situaci. „Will (Joseph, jeho inženýr, pozn. red.) se mě zeptal, jestli chci tvrdé pneumatiky, a já jsem řekl, že ano. To bylo všechno. Pokud mám být upřímný, ani jsem nevěděl, že Oscar obul středně tvrdé,“ řekl Norris.

„Říkal jsem si, že tvrdé pneumatiky budou o něco lepší na konci závodu. Těžší se zahřívaly a první kola možná byla o něco náročnější, ale v závěrečných kolech jsem měl lepší přilnavost,“ pokračoval Norris.

Ten na závěr poznamenal, že rozhodující čas neztratil pro výběr pneumatik. „Nebyla to povedená zastávka v boxech. Zastavil jsem jako druhý a podle mě jsem ztratil osm nebo devět sekund jen tím, že jsem přišel druhý. Stáhnout takovou ztrátu na Oscara by byl dost velký úspěch. Dal jsem do toho všechno, ale nebyl jsem dost blízko,“ dodal Lando.

Související zprávy

Diskuze