Za výbuch Mercedesu prý nemohou teploty ani asfalt: Střelili jsme si do kolena, říká Wolff

Po vítězství v Kanadě přišlo páté místo se ztrátou téměř celého kola na vítěze, i taková je Formule 1 po roce 2022, zejména v případě týmu Mercedes. Ten v posledních letech předváděl záblesky fantastické rychlosti, po kterých jsme si říkali, že v Brackley to konečně dokážou a odemknou potenciál svého monopostu. Téměř pokaždé však po úspěchu následoval tvrdý pád. Jinak tomu nebylo ani v tomto případě.
Mercedes zaslouženě zvítězil v Montrealu bez jakékoli pomoci vnějších okolností. Jelikož tým loni v Rakousku vyhrál – i když tehdy s výraznou pomocí nepředvídatelných okolností –, na Red Bull Ring dorazili kluci vítězně naladěni. Samozřejmě nikdo nečekal další vítězství, ale nikdo nečekal ani minutovou ztrátu v cíli závodu.
I George Russell po skončení příšerné neděle přiznal, že i když čekal slabý závod, bylo to „horší, než si původně představoval“. V Mercedesu tušili, že rakouské teploty jim nebudou hrát do karet, takže inženýři vyzkoušeli něco netradičního, ale absolutně jim to nevyšlo. „Jediným pozitivem tohoto soutěžního víkendu je, že jsme vyzkoušeli něco extrémního,“ řekl šéf stáje Toto Wolff.
„V Montrealu to vyšlo, ale tady v Rakousku jsme si tím vstřelili do kolena. Mohli jsme vyzkoušet nastavení, se kterým jsme zde jezdili loni, a možná bychom měli na stupně vítězů. To jsme však neudělali,“ řekl šéf Mercedesu.
Tým přivezl do Imoly vylepšené zadní zavěšení, které zjevně pomohlo odemknout více potenciálu. Tato změna se však nestala odpovědí na „dětské nemoci“ monopostu W16. Rakousko ukázalo, že inženýři se stále mají co učit o fungování auta. Pokud by mu perfektně rozuměli, takové nastavení by do závodu nikdy nezvolili.
„Na lídry jsme ztratili minutu, což se zcela zjevně vymyká obvyklému obrazu. V současnosti trochu experimentujeme s tím, jaké auto pošleme na trať a s jakým vyvážením. V tomto případě jsme to, očividně, udělali nesprávně,“ řekl Wolff.
„Nemyslím si tedy, že důvodem jsou faktory jako teplota, táhlé zatáčky nebo asfalt. Jistě, tyto skutečnosti nejsou naše silná stránka, ale nevysvětlují ztrátu. Myslíme si, že víme, proč se to stalo, ale po válce je každý generál,“ dodal šéf Mercedesu.
Víme, že se tento tým dlouhodobě trápí s vysokými teplotami či drsným asfaltem. To je již několik let součástí DNA monopostů stáje z Brackley. V Barceloně a Montrealu však bylo teplo a přesto kluci neztratili v cíli minutu. Wolff tak má na rakouský výbuch jiné vysvětlení.
„Z Barcelony a Montrealu jsme se snažili přenést něco z nastavení auta a mechanického vyvážení. Mysleli jsme si, že máme určitý směr a chtěli jsme ho následovat. V Kanadě to dávalo dokonalou logiku, ale v Rakousku se tato alternativa obrátila proti nám,“ konstatoval Wolff.
„Závodní simulace vypadaly velmi dobře, mysleli jsme si, že Kimi je v závodním tempu druhý nebo třetí nejrychlejší. Řekli jsme si, že se toho budeme držet. Teploty a přilnavost na trati se však zvýšily a tehdy nás napadlo, že jsme se raději měli držet toho, co jsme se na této trati naučili minulý rok,“ dodal šéf Mercedesu.
- Štítky
- Mercedes
- Toto Wolff