Druhý den testů byl nejrychlejší Carlos Sainz těsně před piloty Ferrari

Za námi je druhý den předsezónních testů, který byl ve své druhé polovině, kdy byla trať nejrychlejší, věnován hlavně nácviku závodních simulací. Desítka pilotů, která jezdila ve čtvrtek odpoledne, nebude jezdit v pátek odpoledne, takže to pro ně byla poslední příležitost, jak si vyzkoušet trať v této části dne. Tomu odpovídaly i programy jednotlivých týmů.
Nejrychlejší čas odpoledního programu zajel Carlos Sainz. I když jeho výkon, který přišel ještě v dřívější části odpoledního programu, zvedl nejedno obočí, Williams to mezi favority nové sezóny určitě nekatapultuje. Je to jen další důkaz, že výsledky těchto jízd je třeba brát s velkou rezervou.
Kvalifikační simulace se ve čtvrtek odpoledne jezdily v podstatě jen v úvodu programu. Charles Leclerc se rychle dotáhl na čas Lewise Hamiltona a Kimi Antonelli vyrovnal dopolední čas George Russella, poté se pořadí v podstatě nezměnilo a jedinou větší změnou byl posun Lance Strolla na šesté místo a Liama Lawsona na sedmé.
Odpoledne se tak týmy věnovaly téměř výhradně závodním simulacím. Ke kvalifikačním srovnáním se už nikdo nevrátil, i když Lando Norris to dvakrát zkusil, ale své pokusy zabalil a zamířil do boxů. Jeho třinácté místo tak není ani trochu reprezentativní. Naopak, jeho časy v závodních simulacích jen potvrdily status McLarenu jako největšího favorita sezóny.
Nejrychlejší čas tak patří Carlosi Sainzovi před piloty Ferrari a Mercedesu. Výsledné časy jezdeckých dvojic těchto dvou týmů jsou vzácně vyrovnané, ale nelze z nich cokoli vyvozovat. Šesté místo obsadil Lance Stroll, jehož Aston Martin je nejnenápadnějším a nejméně aktivním týmem na testech, když za dva dny odjel pouhých 190 kol.
# | Tým | Počet kol | ||
---|---|---|---|---|
Středa | Čtvrtek | SPOLU | ||
1. | Mercedes | 148 | 158 | 306 |
2. | Haas | 160 | 135 | 295 |
3. | Racing Bulls | 154 | 140 | 294 |
4. | Ferrari | 141 | 128 | 269 |
5. | Alpine | 140 | 120 | 260 |
6. | Williams | 131 | 127 | 258 |
7. | Sauber | 114 | 136 | 250 |
8. | McLaren | 118 | 121 | 239 |
9. | Red Bull | 132 | 91 | 223 |
10. | Aston Martin | 88 | 102 | 190 |
Sedmé místo patří Liamu Lawsonovi, jehož Red Bull měl ve čtvrtek technickou poruchu, odpoledne odjel dlouhé závodní simulace a jeho pár kvalifikačních pokusů nikoho neohromilo. Tento tým však své největší zbraně skrývá a doporučujeme vám sledovat Maxe Verstappena v pátek. Nizozemský závodník bude v kokpitu celý den a technický ředitel stáje Pierre Waché již potvrdil, že Red Bull přiveze na poslední den vylepšení.
Na osmém a devátém místě se, opět vzácně vyrovnaně, umístili piloti týmu Alpine. Podobné časy zajeli i desátý Isack Hadjar a dvanáctý Júki Cunoda, které rozdělil jedenáctý Fernando Alonso.
Závěrečnou šestku obsadili piloti McLarenu, Sauberu a Haasu. Oscar Piastri a Lando Norris za sebou však nemají kvalifikační simulace, stejně jako Esteban Ocon a Ollie Bearman, kteří během dvou dnů nezajeli jediné kvalifikační kolo. Piloti Sauberu se prozatím výkonnostně nacházejí přesně tam, kde je očekáváme.

V pátek máme na programu poslední den předsezónních testů, který startuje opět v 8:00.
V kokpitech uvidíme:
- McLaren: Lando Norris/Oscar Piastri
- Ferrari: Charles Leclerc/Lewis Hamilton
- Red Bull: Max Verstappen
- Mercedes: Andrea Kimi Antonelli/George Russell
- Aston Martin: Lance Stroll/Fernando Alonso
- Alpine: Jack Doohan/Pierre Gasly
- Haas: Ollie Bearman/Esteban Ocon
- Racing Bulls: Isack Hadjar/Júki Cunoda
- Williams: Alex Albon
- Sauber: Gabriel Bortoleto/Nico Hülkenberg
Čtvrteční ráno patřilo Hamiltonovi, Red Bull se trápí s technikou
Čtvrteční dopoledne přineslo mikrosouboj Lewise Hamiltona a jeho bývalého kolegy Georgea Russella. Ferrari a Mercedes se prakticky hned od rána střídaly v čele výsledkové listiny, ale nakonec se dopředu probojoval sedminásobný šampion s náskokem čtyř desetin.
Čas na stopkách se v případě pilota Ferrari zastavil na hodnotě 1:29,379, takže jsme už jasně překonali maximum loňských předsezónních testů, které zajel Carlos Sainz. Ve skutečnosti jsme ho však překonali už po necelých 40 minutách dnešního programu, kdy se to podařilo Georgeovi Russellovi. Meziročně tak auta výrazně zrychlila, přestože je pravdou, že jsou rychlejší i díky nižším teplotám, ve kterých zadní gumy nedostávají tak zabrat.
Počasí nadále míchá karty. Vítr sice ustal, ale tentokrát zasáhl jiný faktor. Objevil se na bahrajnské poměry netradiční déšť a zkrátil jízdy o necelou hodinu. Nepomohl moc ani týmům Haas a Aston Martin, které si jako jediné do Bahrajnu přinesly gumy do deště.
Na sliky bylo sice příliš mokro, ale na druhé straně na intermediálky zase přisucho. Se směsí do přechodných podmínek vyrazil na trať jen Esteban Ocon, aby si vyzkoušel pár cvičných startů v mokré boxové uličce. Kdyby však zajel kolo na plný plyn, intermediálky by se okamžitě přehřály – aby se udržely na správných teplotách, potřebovaly by více vody na ochlazení. Po pár minutách se proto i on vrátil do garáže.
Třetí místo obsadil Carlos Sainz na Williamsu, který svůj čas zajel na tvrdší směsi C2, zatímco Hamilton s Russellem na gumách C3, které za pár týdnů v Bahrajnu budou představovat měkkou směs. Španěla odpoledne čeká poslední čtyřhodinovka, takže i simulovaná Velká cena Bahrajnu. Budeme ji moci sledovat kolem 15:00.
Za čtvrtým Pierrem Gaslym skončil Fernando Alonso. Aston Martinu se dařilo o něco lépe než ve středu, kdy se trápil s technickými problémy. Podle španělských médií selhaly dva těžko přístupné senzory.
Technika trápí i tým úřadujícího mistra světa Maxe Verstappena. Jeho kolega Liam Lawson odjel nejméně kol ze všech (28) pro poruchu na pohonné jednotce. Červení býci potvrdili problémy s tlakem vody, které byly zřejmě způsobeny únikem kapaliny. Novozélanďan tak velkou část programu vynechal. Mechanici už 40 minut před skončením dopoledních jízd vytáhli zástěny a zakryli svou garáž, což smějí udělat jen v případě odmontování podlahy z monopostu.
Lawson bude věřit, že po polední přestávce se co nejdříve vrátí do kokpitu. V pátek už nic nedoběhne, jelikož má jezdit jen Max Verstappen.
Čtvrtek přinesl i jednu kuriózní situaci. Na trati jsme viděli kontakt mezi Oscarem Piastrim a Nicem Hülkenbergem. Australan v osmé zatáčce netrefil apex, ale zato trefil pravou zadní část Sauberu. Na následující rovince na Hülkenberga vyčítavě gestikuloval. Oba monoposty však kolizi přežily a pokračovaly v programu.
💥 ¡TOQUE de Oscar Piastri con Nico Hulkenberg!
— Fórmula Directa (@FormulaDirecta) February 27, 2025
😍 Mola cómo se ve desde el dron.#F1 #F1Testing pic.twitter.com/xiV3L6z5rk
Ráno toho odjel nejvíce George Russell, který palivem nešetřil a opakovaně se věnoval dlouhým stintům. Naopak, nejméně často jsme na trati viděli zmíněného Liama Lawsona.
