logo F1zpravy.czF1online.sk

Red Bull podle Wachého zásadně překopal koncept, tým však znovu hledá vyvážení

Max Verstappen
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík4. 3. 2025

Red Bull měl tři měsíce na to, aby vyřešil své loňské problémy. Nemalé pokroky udělal v tomto směru již koncem minulé sezóny, ale předsezónní testy v Bahrajnu naznačily, že provedené kroky a změny nebyly dostatečné. Podle technického ředitele Pierra Wachého se to dalo očekávat, protože tým auto změnil víc, než se na první pohled zdá.

Nepředvídatelnost, úzké pracovní okno a problémy s vyvážením, takové byly charakteristiky loňského monopostu RB20. Red Bull loni dorazil na předsezónní testy s autem, které vypadalo velmi odlišně ve srovnání s jeho předchůdcem – nesmírně dominantním RB19 z roku 2023.

Tým vstoupil do ročníku 2024 suverénně, ale dominance se brzy stala vzdálenou historií. Zatímco konkurence dělala pokroky, Red Bull se zabaral stále hlouběji do problémů. Tým doplácel na komplikace s vyvážením, které se nepodařilo vyřešit do konce sezóny. Podařilo se je vyřešit s novým monopostem RB21?

„Máme nějakou zpětnou vazbu, která z pohledu reakcí auta a vyvážení splnila naše očekávání. Tyto charakteristiky jsou vyrovnanější a auto nemá tak úzké pracovní okno,“ řekl v rozhovoru pro portál The Race technický ředitel Red Bull Pierre Waché.

„Myslím si však, že stále nás čeká práce při hledání maximálního potenciálu monopostu. V současnosti je náročné jej správně vyvážit, ale zkoumáme různá řešení. První den testů proběhl v pořádku, druhý den jsme však nenašli ideální bod. Kromě toho jsme čelili několika problémům. V této chvíli je obtížné hodnotit, jak na tom jsme z hlediska konkurenceschopnosti,“ řekl francouzský inženýr.

Odborníci se po skončení testů shodli, že McLaren vede, ale už nedokázali určit, jak vypadá rozložení sil mezi Red Bullem, Ferrari a Mercedesem. Mnozí však považovali Red Bull za druhé nejlepší auto, i když tým měl očividně v průběhu testů několik problémů.

Sám Waché tvrdí, že i když auto vypadá podobně a možná má i podobné problémy, ve skutečnosti jsou rozdíly mezi RB21 a RB20 větší, než byly mezi RB20 a RB19. „Myslím si, že rozdíly jsou větší než mezi RB19 a RB20,“ řekl o novém autě.

„RB20 byla evoluce RB19. Vím, že tvar RB20 vypadal velmi odlišně, ale byl to stejný koncept. U RB21 je však dost odlišný způsob, jakým z něj získáváme rychlost, stejně tak jsou dost odlišné charakteristiky monopostu,“ konstatoval Waché.

„Změny pro rok 2025 nám dávají více možností, jak změnit vyvážení auta. Chce to víc času, abychom pochopili, co je nejlepší možnost. Myslím si, že tímto procesem si v současnosti procházíme,“ dodal technický ředitel Red Bullu.

Ten si netroufl zhodnotit aktuální rozložení sil na startovním roštu. Přidal se však k Maxi Verstappenovi, který řekl, že RB21 v současnosti určitě není nejrychlejší monopost na startovním roštu. Potvrdil to i Waché, který Red Bull zařadil za McLaren a Ferrari.

„Myslím si, že to bude těsné,“ řekl. „V současnosti to nevypadá, že jsme dostatečně rychlí, ale uvidíme časem. Momentálně se zdá, že McLaren a Ferrari jsou rychlejší než my.“

Související zprávy

Diskuze