logo F1zpravy.czF1online.sk

Waché: Do Suzuky a Číny jsme přivezli vylepšení, ale v Miami jsme už nebyli nejrychlejší

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 17:21

Když v Miami zvítězil Lando Norris, většina formulové veřejnosti si vydechla. I když první porážku Red Bullu přinesla Austrálie, tam to zapříčinila v první řadě porucha brzd na monopostu Maxe Verstappena, až do závodu na Floridě to vypadalo, že holandského šampiona čeká další bezproblémová jízda. Miami však přineslo první záblesk toho, co mělo následovat.

Prohra v Miami a následný těsný souboj o vítězství v Imole znamenaly naději pro fanoušky vyrovnaného motorsportu. První dva měsíce sezóny přinesly v podstatě jen pokračující dominanci obhájců titulu. Nebyly to však kroky inženýrů Red Bullu – pod vedením technického ředitele Pierra Wachého –, které vedly k vyrovnání titulového boje.

Podle francouzského šéfa na technickém oddělení rakouského týmu přinesly zvrat sezóny pokroky soupeřů, nikoli chyby Red Bullu. „Nezměnili jsme monopost, nezměnili jsme nastavení monopostu, takže se zdá, že změny provedly ostatní, ne my,“ prohlásil Waché v rozhovoru pro Motorsport.com.

„Pokud mám být férový, tak ten závod jsme měli vyhrát. Už jsme však nebyli nejrychlejší. Bylo to vyrovnané a zjevně došlo ke změnám, zejména na straně McLarenu. Měli menší degradaci pneumatik než všichni ostatní a jejich balíček od toho dne pracoval velmi dobře. Nevím, co udělali, to se musíte zeptat jich,“ uvedl francouzský inženýr.

I když je to dnes už dávno zapomenutá kauza, Mezinárodní automobilová federace v té době zakázala tzv. asymetrický brzdový systém. I když to FIA popřela, tehdy se médii šířily spekulace, že na tuto změnu doplatil nejvíc Red Bull. To však Waché svými vyjádřeními popírá. „Já vím jen to, co jsme s monopostem udělali my,“ pokračoval Pierre.

„Auto se chovalo podobně jako v Číně. Do Suzuky a Číny jsme přivezli vylepšení, která fungovala velmi dobře. V Miami jsme byli víceméně v dobré formě, ale v závodě jsme viděli, že McLaren ze svého auta dokázal vytěžit maximální výkonnost,“ řekl Waché.

Ten na margo brzdového systému podotkl: „Řeknu to jasně, auto jsme nezměnili. Ani s nastavením se neudálo nic zásadního, co by vysvětlovalo naše zpomalení,“ prohlásil technický ředitel Red Bullu jednoznačně.

Ten uvedl, že jeho tým očekával vyrovnanou bitvu od začátku sezóny. V úvodu ročníku si v Milton Keynes užívali převahu, která jim v pozdější fázi velmi pomohla. Bodový náskok, který si Max Verstappen vypracoval v úvodu ročníku, už z rukou nepustil a stal se počtvrté mistrem světa.

„Myslím si, že nás více překvapily pokroky ostatních. Když se podíváte na jejich vylepšení, tak nebyly obrovské, spíše jim všechny díly monopostu zapadly do sebe, takže to bylo velké překvapení. Spekulace mě nijak neovlivňují a nezmění ani skutečnost, že každý víkend jsem s týmem pod tlakem a musím doručit nejlepší auto, které může vyhrát závod,“ konstatoval Waché.

Související zprávy

Diskuze