V Red Bullu mají na čem stavět. Vylepšení pro VC USA pomohla s některými slabinami
Letošní zimní přestávka nebude vůbec dlouhá. V polovině prosince jsme se loučili a už koncem února nás čekají předsezónní testy. Odečteme-li vánoční povinnou odstávku továren, je to jen něco přes dva měsíce na vývoj. Na žádné velké úpravy tedy není čas a můžeme předpokládat, že budeme z velké části pokračovat tam, kde jsme v Abú Zabí skončili. To by mohla být špatná zpráva pro Red Bull, ale nemusí.
Technický ředitel stáje Pierre Waché si totiž ve svém posezónním rozhovoru pro Motorsport.com pochvaloval fungování balíku vylepšení, který tým přivezl do Austinu. Red Bull se tehdy nacházel ve vývojové krizi a měl za sebou nezdařený závěr evropské části sezóny, kdy problémy s vyvážením způsobily propad na třetí místo výkonnostního žebříčku.
V Texasu však tým zareagoval nasazením balíku vylepšení, se kterým si Max Verstappen okamžitě dokráčel pro vítězství ve sprintu. I když v závodě z uctivé vzdálenosti sledoval double Ferrari, dobrý dojem inženýrů z upgradu to nenarušilo.
„Modifikovali jsme podlahu a dokázali jsme se zbavit některých problémů s korelací,“ řekl pro Motorsport.com technický ředitel Red Bullu Pierre Waché. „Obětovali jsme pro to celkový potenciál monopostu, ale zároveň došlo k masivnímu zlepšení korelace a mnoha charakteristik vyvážení.“
„Jak jsem však řekl už předtím, zatím to nestačí. Balíček dělal přesně to, co jsme chtěli. Aerodynamické oddělení odvedlo velmi dobrou práci. Znamená to, že jsme správně pochopili naše problémy a posunuli jsme se správným směrem; neznamená to však, že jsme vše napravili, ale alespoň jsme výrazně zlepšili charakteristiky vyvážení,“ vysvětlil Waché.
To zní docela pozitivně před startem nové sezóny, která, jak jsme uvedli, přichází po poměrně krátké přestávce. Red Bull má přitom stále po ruce svoji největší zbraň – Maxe Verstappena. Ten i podle slov technického ředitele dokázal v letní části sezóny zmírnit problémy RB20 s vyvážením a korelací. Na Monze, okruhu s nízkým přítlakem, se však v plné nahotě odhalil charakter problémů.
„Asi je přirozené, že když máte problém s vyvážením a začnete odebírat přítlak, balanc bude výrazněji ovlivňovat čas na kolo a pocit jezdce. Dvojnásob to platí pro jezdce jako Max, který se svým talentem dokáže filtrovat hodně těchto problémů s vyvážením,“ prohlásil Waché.
„Je jasné, že okruh s nízkým přítlakem omezuje možnosti pilota, jak vyčistit tyto komplikace. Svým způsobem byl pro nás italský víkend velmi pozitivní, protože masivně zvýraznil naše problémy,“ dodal technický ředitel Red Bullu.
- Štítky
- Pierre Waché
- Red Bull