logo F1zpravy.czF1online.sk

Převahu McLarenu uznal i Marko: Ztrácíme dvě až tři desetiny

Liam Lawson
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík5. 3. 2025

Tým McLaren vstupuje do nové sezóny jako hlavní favorit. Stáj z Wokingu se na bahrajnských testech představila ve skvělé formě a ovládla všechny výkonnostní žebříčky odborníků. Ferrari, Mercedes a Red Bull se pohybují v závěsu, ale otázka je, jak daleko jsou? Také Helmut Marko přiznal, že jeho tým má momentálně ztrátu.

Rakušan přitom byl po prvním dni předsezónních testů naprosto spokojen a na všechny strany rozséval odvážná vyjádření. Po druhém a třetím dni však nastalo zlověstné ticho. Jen si připomeňme, co řekl poradce Red Bullu ve středu, po prvním dni předsezónních testů.

„V závodních simulacích jsme byli velmi konkurenceschopní – téměř nejrychlejší ze všech. Monopost je předvídatelnější a na změny reaguje podle očekávání. Naše loňské problémy jsou, podle mého názoru, z velké části vyřešeny – možná dokonce zcela vyřešeny,“ prohlásil jednoznačně Marko.

Po těchto slovech však zůstalo zlověstné ticho. Čtvrteční závodní simulace prokázaly, že McLaren má nadále převahu. V závěru loňské sezóny byla stáj z Wokingu nejrychlejší před druhým Ferrari a třetím Red Bullem. Zdá se, že podobné rozložení sil panuje i nyní. Potvrdil to i Marko.

„Podle mého názoru uvidíme třístrannou nebo čtyřstrannou bitvu mezi McLarenem, Mercedesem, Ferrari a námi,“ řekl poradce Red Bullu pro Sport.de. „Při pohledu na výsledky testů je vidět, že McLaren má náskok. Platilo to o kvalifikačních i závodních simulacích, takže momentální favorit je jednoznačně McLaren.“

To by mohly být špatné zprávy nejen pro fanoušky ostatních týmů, ale také pro fanoušky motorsportu. Viděli jste, co řekl Marko po prvním dni testů, po třetím už mluvil zcela odlišně. Když dostal otázku, jaká je podle něj ztráta Red Bullu na McLaren, nenabídl příliš nízké číslo.

„Těžko přesně říct, jak to vypadá, protože počasí nebylo ani trochu normální, bylo chladno a silně foukalo, dokonce i zapršelo,“ začal svou odpověď Marko.

„Na stejné úrovni s McLarenem jsme byli jen ve středu. Řekl bych, že v pátek, poslední den testů, jsme za nimi zaostávali o dvě až tři desetiny. Navíc, McLaren na tom byl při opotřebování pneumatik mnohem lépe, než naznačovala naše data. S tímto autem je tedy McLaren favorit na každé trati,“ prohlásil Rakušan.

Nic na tom, očividně, nezměnilo ani páteční nasazení nového předního křídla. Tuto novinku provázela velká očekávání a někteří dokonce avizovali představení kompletně odlišného balíku. Ten však nebyl moc odlišný a nezměnil nic ani na rozložení sil, které naznačovaly čtvrteční jízdy. Novinky však Red Bullu přece jen dodaly alespoň trošku optimismu.

„Bylo by příjemné, kdyby všechny změny a inovace okamžitě fungovaly, ale auto je alespoň předvídatelnější. Monopost odpověděl správně na technické vstupy a nereaguje náhodně jako v loňském roce. Některé nové díly fungovaly, některé ne, ale to znamená, že s tímto autem stále máme prostor pro vývoj a zlepšení,“ konstatoval Marko.

Související zprávy

Diskuze