V Red Bullu si opravdu mysleli, že direktiva jim pomůže: Vystřízlivěli jsme, přiznal Marko

Tým Red Bull prostřednictvím svých zástupců během této sezóny několikrát zopakoval, že nová technická direktiva může zamíchat pořadím v celkovém hodnocení. Samozřejmě, nebyli jediní, kteří se změnami spojili své naděje, ale ty ve Španělsku netrvaly dlouho. Jak se ukázalo, McLaren to ani trochu neovlivnilo.
Od ledna měli inženýři dostatek času a mohli přizpůsobit své návrhy. Už ve volných trénincích začaly na internetu kolovat záběry monopostu MCL39, na kterých se přední křídlo McLarenu ohýbalo jako dosud. Možná spočívá trik v něčem jiném nebo už ve Wokingu našli recept na nová omezení, v každém případě, nová technická direktiva nepřinesla změnu rozložení sil.
Během španělského víkendu museli v Red Bullu spolknout nejednu hořkou pilulku. Okolnosti doprovázející incident mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem byly „jen“ jednou z nich. „Celý víkend byl pro nás vystřízlivěním,“ přiznal pro ServusTV Helmut Marko.
„Doufali jsme, že nová pravidla – testování ohebnosti předních křídel jen do deseti milimetrů – přinesou citelné zlepšení. Realita je však taková, že naše auto je příliš pomalé. Ztráceli jsme tři desetiny a přesně stejnou ztrátu jsme měli i na začátku sezóny,“ pokračoval poradce Red Bullu v pochmurném konstatování.
„To znamená, že všechno, co jsme mezitím přinesli, nezměnilo naši ztrátu nebo McLaren prostě pokračoval ve vývoji – jen úspěšněji. Všichni jsme si mysleli, že jsme na stejné úrovni. Celý víkend byl jedno velké zklamání pro Maxe a pro nás všechny, protože jsme opět viděli, že McLaren byl jednoznačně lepší,“ dodal Marko.
V tuto chvíli i samotný tým přiznává, že s titulovými šancemi to nevypadá dobře. Max Verstappen to tvrdil celou sezónu, Christian Horner to odmítal přiznat, ale se zvětšující se bodovou i časovou ztrátou musí v Red Bullu čelit tvrdé realitě. „Musím otevřeně přiznat, že nejsme dostatečně rychlí pro boj o titul. Max stále tlačí až úplně na hranu. To je naše jediná šance. Můžete vidět, že i Júki Cunoda se teď trápí jako všichni jeho předchůdci. Jen Max se s tímto autem dokáže popasovat,“ přiznal Marko.
Ještě nedávno to přitom nevypadalo nejhůře. Po triumfu v Imole obnovil Max své titulové šance a nepříliš úspěšný víkend Oscara Piastriho v Monaku vyrovnal naděje tří titulových aspirantů. V Barceloně však jeden z nich výrazně ztratil.
„Náš monopost má nyní širší pracovní okno. Když si všechno sedne, jsme stejně rychlí jako McLaren. Problém je, že se to podaří pouze každou třetí nebo čtvrtou velkou cenu, zatímco McLaren je vždy konkurenceschopný,“ pokračoval poradce Red Bullu.
„Pokud se nám tyto slabiny nepodaří brzy vyřešit, naše ztráta bude představovat vážný problém. Tuším, že momentálně je to 49 bodů, ale něco podobného jsme zažili se Sebastianem Vettelem v roce 2013 (v skutečnosti to bylo v roce 2012, pozn. red.). Pokud se nemýlím, tehdy jsme byli o 47 bodů za Alonsem, ale dokázali jsme to otočit. Nevzdáváme se, ale bude to náročné,“ dodal Marko.