Russell si myslí, že s Verstappenem by si měl někdo promluvit: Dáváme do sázky životy

Incident mezi Georgem Russellem a Maxem Verstappenem rezonuje i dlouho po skončení Velké ceny Španělska. Britský závodník má za sebou další epizodku své rivality se čtyřnásobným mistrem světa a podle mnohých právě přítomnost pilota Mercedesu působila na Verstappenovy nervy jako červené sukno na býka.
Verstappen nebyl po závodě moc sdílný, měnil téma a nepopřel, že by do Russella vrazil úmyslně. Až druhý den prostřednictvím sociálních sítí vzkázal, že nedělní incident se „neměl stát“. Helmut Marko následně vystoupil v rakouské televizi, ve které zcela trefně řekl, že „dostat z Maxe přiznání není jednoduché“.
I když se Verstappen neomluvil explicitně, pořád to bylo víc, než se od něj očekávalo po vlně kritiky. Té se neštítil ani George Russell. „Jednoduše jsem pocítil náraz. Nevím, proč to udělal, nebo co si myslel. Jsem rád, že jsem mohl pokračovat, i když auto bylo poškozeno,“ řekl pilot Mercedesu.
„On takhle závodí. Já jsem byl pátý, on čtvrtý, já jsem skončil čtvrtý, on desátý. Jsem jen rád, že jsem dokončil závod. Opravdu nevím, co si myslel, ale připravil sebe a svůj tým o hromadu bodů. Někdo by si s ním opravdu měl popovídat,“ dodal Russell.
Toho se několikrát zeptali, jestli to Verstappen podle jeho názoru udělal úmyslně. Avšak podobně jako se Max neomluvil přímo, ani George neřekl přímo, že v tom určitě byl úmysl, ledaže z toho měl „takový pocit“. Dal však jasně najevo, co si o tom myslí.
„Něco takového jsem viděl mnohokrát na počítači nebo na iRacingu, ale nikdy jsem to neviděl ve Formuli 1. Je to trochu škoda, protože Max je jeden z nejlepších jezdců na světě, ale takovými manévry se shazuje a jsou naprosto zbytečné. Mrzí mě to i za všechny děti, které se chtějí stát piloty Formule 1,“ řekl Russell.
Bezpečnost je hlavní důvod, proč by se takové počiny měly přísně trestat. Samozřejmě, je to klišé a George nezapomněl ani na toto téma, ale když Max Mosley nastupoval v 90. letech na post prezidenta FIA, skutečně se obával, že pokud do sebe budou piloti úmyslně vrážet – jako například Prost se Sennou –, jednoho dne skončí jezdec na tribuně a způsobí podobnou katastrofu jako v Le Mans v roce 1955, která téměř vedla k plošnému zákazu automobilových závodů.
Bezpečnost byla zároveň důvod, proč Sebastian Vettel v Baku v roce 2017 dostal trest deset sekund stop and go, přitom k tomuto incidentu došlo v mnohem nižší rychlosti než minulý víkend ve Španělsku. „Nemůžete úmyslně vrážet do soupeřů,“ připomíná Russell. „Dáváme do sázky naše životy. Máme štěstí, že auta jsou v současnosti tak bezpečná, ale neměli bychom to považovat za samozřejmost.“