logo F1zpravy.czF1online.sk

I v Mercedesu si zpytují svědomí, Wolff hovoří o „katastrofální“ strategii

George Russell
© X/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 09:48

Ferrari nemá za sebou vydařenou Velkou cenu Velké Británie, ale Mercedes dopadl ještě hůře. Toto Wolff se po závodě nic nesnažil zabalit. Na rovinu zhodnotil, že některá strategická rozhodnutí byla „katastrofální“.

George Russell si z domácího závodu odnesl cenu útěchy v podobě jednoho bodu za desáté místo. Kimi Antonelli do cíle ani nedorazil. Isack Hadjar si ho v husté mlze nevšiml a při brzdění do zatáčky Copse do něj v plné rychlosti narazil. Je zázrak, že Antonelli to rovnou nezabalil, ale po pár kolech bylo Mercedesu jasné, že bez poloviny difuzoru nemá smysl jezdit.

Problémy se však začaly před startem závodu, když se Russell ještě před zhasnutím červených světel ocitl v boxech a nasadil slicky, ačkoli někteří piloti upozorňovali své týmy, že ve třetím sektoru je to příliš mokré. Měli pravdu a piloti na slickách kromě 20 sekund při zastávce ztráceli i přímo na trati.

Toto Wolff dostal otázku, zda to bylo rozhodnutí jezdce nebo týmu. „Pilot je součástí týmu, všichni jsme v tom společně. Toto první rozhodnutí z kokpitu a od našich lidí však bylo krutým omylem. Tehdy to začalo jít od deseti k pěti, protože to spustilo i zastávku pro Kimiho.“

Mercedesy se zbytečně vyšachovaly z boje. „Kimi jezdil na takové pozici, že jsme ho jednoduše měli nechat na trati a rozdělit strategie. Pravděpodobně bychom skončili na Nicově [Hülkenbergově třetím] místě, protože byl před ním. Tímto nechci nijak znevažovat Nicovu jízdu, která z dálky vypadala velmi dobře.“

Dalším chybným rozhodnutím v hrubém spise Mercedesu je nasazení tvrdých pneumatik Georgeovi Russellovi na posledních čtrnáct kol. „Na autě jsme měli nesprávné pneumatiky, protože jsme věřili, že pneumatiky medium to v našem případě nezvládnou. V pátek to s nimi bylo velmi špatné. Bylo to další chybné rozhodnutí. Druhá zastávka byla snad ještě větší chyba než první. Tehdy nám to zlomilo vaz.“

Mercedes je však k sobě upřímný. „Měli jsme tu společnou diskuzi a každý uznal, že první rozhodnutí bylo ve skutečnosti katastrofální.“

Russell byl v neděli ochotný riskovat, když viděl, jak se to celé vyvíjí. Zastavil hned po Fernandovi Alonsovi, ačkoli dostal upozornění, že by to mohl být „sebevražedný tah“. „V té chvíli byl zaseknutý za Gaslym, protože auto mělo bídné tempo a nebyl schopný ho předjet. Potom jsme udělali něco jinak než ostatní a věřili jsme, že to bude mít lepší výsledek,“ dodal Wolff.

Související zprávy

Diskuze