logo F1zpravy.czF1online.sk

Red Bull měl podle Cunody tempo jen na týmy středu pole: Za celý víkend jsme nepokročili

Júki Cunoda
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík4. 6. 2025

Velká cena Španělska se stala dobrou metaforou trápení druhého pilota Red Bullu. Bezradný byl tým se svými inženýry, bezradný byl jezdec, který během víkendu nedosáhl žádného pokroku a nakonec opouštěl okruh bez bodu. Frustrace v očích Júkiho Cunody byla více než zjevná.

Red Bull dlouho popíral – nebo se alespoň vyhýbal odpovědi –, že by nevěděl, proč se druhý pilot týmu tak trápí. Situace trvá již od roku 2019 a v podstatě vedla ke změně strategie týmu, který se dnes nezajímá o Pohár konstruktérů. Teď už není žádným tajemstvím, že inženýři nevědí, co mají dělat, aby usnadnili život Júkimu Cunodovi.

Inženýři vyzkoušeli ve Španělsku nasadit větší zadní křídlo. Ne poprvé za poslední dva roky věřili, že druhému jezdci zvýší sebedůvěru. Jediným důsledkem tohoto kroku však bylo, že pilot zpomalil na rovinkách, ale v zatáčkách nezrychlil. Red Bull si tuto chybu následně přiznal i ústy technického ředitele Pierra Wachého. Po Cunodově posledním místě v kvalifikaci stáhli jeho monopost z parc fermé a nasadili mu stejnou specifikaci jako Maxi Verstappenovi.

„Nepomohlo nám načasování safety caru. Nebýt toho, pravděpodobně bychom měli potenciál na nějaké body, ale je to tak, jak to je, protože jsem víceméně jezdil se stejným autem jako v prvním tréninku,“ přiznal po závodě Júki Cunoda. „Tempo bylo v pořádku, ale já a my všichni chceme víc. Rychlost se zkrátka ani trochu nezlepšila.“

Cunoda se po startu z boxů nakonec dostal na třinácté místo. Podobně jako jeho týmový kolega Max Verstappen měl velkou smůlu na načasování, když safety car vyjel na trať kolo poté, co byl v boxech. „Bohužel, z auta jsem neměl lepší pocit. Cítil jsem to už v kolech před startem. Nedokázali jsme se dostat na požadovanou úroveň,“ řekl japonský závodník.

„Závěrečný výjezd bezpečnostního vozu nám nepomohl. I když tempo nebylo na požadované úrovni, v porovnání s týmy středu pole to bylo okej. Měli jsme potenciál na body, takže je to škoda,“ dodal Cunoda.

Ten už dávno není tím veselým klukem, který se před příchodem do Red Bullu usmíval na všechny strany. Z očí se mu vytratila jiskra a při rozhovorech mnohem více přemýšlí, což je vzhledem k výsledkům pochopitelné.

„Start z boxů není ideální, ale věděli jsme, že potřebujeme vyzkoušet něco odlišného, pokud chceme postoupit dopředu. Zkusili jsme jiné nastavení, ale nakonec to nebyl velký rozdíl. Doufejme však, že jsme dostali nápady, jak to zlepšit směrem do Kanady. Budeme pokračovat v práci s cílem udržet si konzistentnost v průběhu víkendu,“ slíbil Júki.

Související zprávy

Diskuze