Marko: Teď se podíváme na to, zda dokážeme vyhrát titul

Přesně takové vítězství Red Bull potřeboval. Po nasazení vylepšeného balíčku se červeným býkům podařilo zdolat doposud suverénní tým této sezóny. Podle Helmuta Marka se nyní všechny snahy rakouské stáje koncentrují na jeden cíl, kterým je vítězství v jezdeckém šampionátu.
V F1 se po tomto triumfu už pomalu zapomnělo na to, co se řešilo před Imolou. Například na spekulace, že Christian Horner by měl po závodním víkendu dostat padáka. A i když trenérovi Tottenhamu Hotspur takový scénář hrozí i po zisku trofeje v Evropské lize, u šéfa Red Bullu si podobný vývoj událostí umíme jen těžko představit.
Zejména po vítězství v Imole, které Maxe Verstappena jasně vrátilo do boje o jezdecký titul. „Já ani nevím, kdo přišel s těmito hloupostmi. Teď se však už všechno stejně změnilo,“ zakroutil hlavou sportovní poradce stáje Helmut Marko v rozhovoru pro rakouský portál oe24.at, který je ve skutečnosti tím podezřelým, který „přišel s těmito hloupostmi“.
Loď začíná nabírat ten správný kurz a když věci začínají fungovat, neexistuje důvod něco měnit. „Auto už opět dělá to, co od něj Max chce. Za toto jsou zodpovědná vylepšení, která, díkybohu, zafungovala.“
Netřeba však očekávat, že stejný scénář jako v Imole se bude opakovat každý víkend až do konce sezóny, upozorňuje Marko. „Toto byla jen Imola. Všechno může vypadat zcela jinak na následující velké ceně,“ pokračuje. „Je to zcela jiný okruh se samými pomalými zatáčkami. Tam by to mohlo být o dost horší.“
Na druhé straně v Monaku rozhodují zkušenosti a odvaha jezdce. Verstappen v této sezóně vícekrát dokázal, že v kvalifikaci je jednička. V závodě zas bylo důkazem jeho dovedností první kolo. „To je pravda. Max svým manévrem na startu opět jednou dokázal, že je nejlepší. Pouze on vidí tu správnou mezeru a dokáže ji využít.“
Co bude následovat teď? „Teď se podíváme na to, zda dokážeme vyhrát tento šampionát a potom uvidíme,“ reaguje Marko. Monako bude z tohoto pohledu taktéž důležité. „Z jezdeckého pohledu zde jde v podstatě jen o kvalifikaci. Závod se obvykle promění ve frašku.“
„Leclerc a Sainz byli loni v některých momentech pomalejší než Formule 3. Když jsem já jezdil ve Formuli 3, Formuli Vee a Formuli 1 v Monaku, tak to bylo jiné. Tehdy to byla skutečná výzva. Nebyly tu ochranné bariéry, nebylo tu nic,“ zavzpomínal si jeden z největších pamětníků v paddocku.