Gasly viní z nehody Cunodu. Ten mu odkazuje: Udělal bych znovu totéž

Jak se ukázalo, incident mezi Pierrem Gaslym a Júkim Cunodou byl nejvzrušující částí jinak nezáživné Velké ceny Monaka. V té době jsme byli naplněni očekáváními, která rychle zchladily taktické hry. Nehoda dvou dobrých kamarádů však zůstala nevyřčeným příběhem nedělního závodu.
Po šachovnicové vlajce nikdo nevěnoval příliš velkou pozornost incidentu, který ukončil závod pilota Alpinu. Ten v sekci za tunelem zaútočil na svého bývalého týmového kolegu, který se v podstatě ani nemusel bránit, protože v Monaku je trať úzká a tyto monoposty jsou zkrátka příliš široké.
Gasly nakonec v brzdění do šikany sestřelil Cunodu, utrhl si levý přední závěs a téměř s sebou „spláchl“ i svého týmového kolegu Franca Colapinta. Vypadalo to na jasný safety car, ale Pierre se nakonec po třech kolech doplazil až do boxů. I když za podobné nehody většinou může jezdec vzadu, Pierre se v tomto případě necítil jakkoli vinen a z incidentu obvinil Júkiho, který podle něj změnil směr při brzdění.
„Júki udělal chybu v nájezdu do tunelu, takže jsem se k němu dostal velmi blízko,“ řekl Gasly po předčasném vypadnutí ze závodu. „V každém kole brzdil v ideální stopě, takže v tomto kole jsem se rozhodl, že pojedu víc na levou stranu. On začal brzdit na levé straně, proto jsem si to namířil doprava, ale on se vrátil zpět do ideální stopy. Neměl jsem kam jít.“
„Podle mě musíte zůstat ve stopě, kterou jste si zvolili. Stejně na této trati nemáte dost místa, aby se zde vešly dvě auta. Můžete bránit svou pozici, ale nemůžete jít doprava a zavřít dveře na pravé straně, pak zavřít dveře i nalevo, když si soupeř zvolí tuto stranu. Myslel jsem si, že mi tam nechá místo. Určitě se o tom promluvíme, ale podle mě to nebyla jeho nejzářivější chvíle,“ vzkázal Gasly.
Monopost japonského závodníka náraz jakýmsi zázrakem přežil, ale po nevydařené kvalifikaci byl jeho závod odsouzen k neúspěchu. Cunoda se dostává do stále náročnější situace a na jeho výrazu je to cítit. Odpovědnost za nehodu s pilotem Alpinu však zásadně popřel.
„Cože? Neudělal jsem nic špatného. Pokud bych se v té situaci ocitl znovu, udělal bych to samé. Celou dobu jsem se držel u zdi. Věděl jsem, že se mě pokusí předjet a nechtěl jsem měnit směr při brzdění,“ vzkázal Júki.
Oba piloti se nacházejí ve složité situaci. Cunoda nesbírá body a Gaslyho tým se propadá stále hlouběji. Po bodové sklizni Racing Bulls se nejbližším soupeřem francouzského týmu stal vylepšený Aston Martin, který v posledních dvou víkendech ukazuje zlepšenou formu, zatímco Alpine stagnuje.
„V první řadě potřebuji pochopit, co nefungovalo v kvalifikaci,“ řekl Gasly, který se v sobotu umístil na osmnácté příčce, jeho týmový kolega Franco Colapinto byl dokonce poslední. „Myslím si, že máme nějaké nápady, ale věděli jsme, že tato trať zvýrazní některé slabiny auta a jeho kvalitu jízdy.“
„Víme, že kvalita jízdy obecně není naše silná stránka. Na této trati jedete velmi pomalu, využíváte obrubníky a na mnoha místech jedete pouze po třech kolech. Náš monopost v současnosti není dostatečně poddajný,“ dodal Gasly.