logo F1zpravy.czF1online.sk

Danner: Colapinto má obrovskou výhodu, její jméno je dolar

Franco Colapinto
© X/Alpine
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 14:55

Franco Colapinto přežil původně avizovaných pět velkých cen, po kterých se mělo rozhodnout, zda v Alpine zůstane. Bývalý závodník F1 Christian Danner však za tím nevidí ohromující výkony. Mezi ním a Jackem Doohanem je prý jen jeden velký rozdíl, a sice peníze od sponzorů.

Jack Doohan a Franco Colapinto jsou jediní piloti, kteří v této sezoně nedokázali získat ani jeden mistrovský bod, zatímco Pierre Gasly jich má na kontě už devatenáct. Flavio Briatore navzdory tomu zatím nepřijal rázné rozhodnutí a argentinského jezdce z kokpitu nevyhodil.

To však nebude způsobeno výkony, šeptá se v padoku. „Řekněme to tak, že Doohan se mi líbil více, protože ho v týmu nevítali tak vřele,“ uvedl Christian Danner pro sport.de v rámci svého hodnocení posledního soutěžního víkendu. „V Alpine ho od vstupní brány hnali rovnou na porážku.“

„Colapinto má na své straně jednu obrovskou výhodu, jejíž jméno je dolar. Má horu peněz a od něj závisí i potenciál Velké ceny Argentiny. Toto nemá nic společného se sportem,“ poukázal na neuspokojivé výkony mladíka z Pilaru.

Colapintovi sponzoři z Argentiny přinášejí do týmu nemalé peníze a i samotnému Colapintovi se díky tomu daří. Nedávno oznámil podepsání dohody se známým sponzorem Sergia Péreze, se společností Claro, která patří do rodiny Carlose Slima.

Nu a pokud chce Formula 1 využít ošál v Argentině a zorganizovat zde velkou cenu, bude potřebovat Colapinta na startovním roštu. V Argentině se již na tom pracuje. Okruh Oscara a Juana Gálvezových v Buenos Aires ohlásil velkou rekonstrukci, jejímž konečným cílem by měl být návrat země do kalendáře F1.

Formula 1 se naposledy představila v Argentině v roce 1998. Dnes má jen licenci 2. stupně, která není dostačující na zorganizování závodu F1. Po velké obnově vedené známým okruhovým designérem Hermannem Tilkem by měla být schopna hostit podnik F1 a přivítat 120 tisíc fanoušků.

„Máme plán, který sestává ze dvou fází. První fáze bude pro příchod MotoGP v roce 2027, druhou fází bude Formula 1,“ řekl Hermann Tilke při představení rekonstrukce. „Výsledkem by měl být velmi dobrý a vzrušující okruh.“

Rekonstrukce se bude týkat některých známých zatáček Vivorita a Ombú, ale i drenáže, obrubníků, napájení, garáží a tribun. Výrazné rozšíření si vyžádá prostor padoku. Stavební práce mají začít již v listopadu s plánovaným ukončením v únoru 2027 — krátce před plánovaným příchodem šampionátu MotoGP.

Související zprávy

Diskuze