logo F1zpravy.czF1online.sk

Se Sauberem to opět nevypadá růžově: Nemáme dobrý základ, říká Hülkenberg

Nico Hülkenberg
© X/Sauber
Matúš Pavlík2. 3. 2025

Tým Sauber má za sebou pořádně frustrující sezónu. Ve Švýcarsku čekali na body až do samého závěru roku, který však partičku z Hinwilu naplnil optimistickými vyhlídkami, že v roce 2025 by se mohli zapojit alespoň do boje ve středu pole. Po třídenním představení tohoto týmu v Bahrajnu se však nezdá, že by v nadcházející sezóně postoupil alespoň na deváté místo.

S výkonnostními žebříčky a srovnáními přišel po skončení testů nejeden novinář a reportér. Zdá se, že Sauber má v nich vyárendované poslední místo. Střed pole vypadá velmi vyrovnaně a odhadnout výkonnost jednotlivých týmů není vůbec jednoduché. Málokdo ovšem očekává, že by se Sauber mohl vytáhnout na Alpine či Williams, kteří byli naopak pozitivními překvapeními předsezónních testů.

„Byly to intenzivní tři dny a odnášíme si spoustu dojmů, které nyní potřebujeme zpracovat. Následující týden se nám hodí na zanalyzování všeho a myslím si, že stále máme práci, ale to není žádné překvapení. Dalo se to očekávat vzhledem k tomu, jak na tom byl tento tým v loňském roce,“ řekl po skončení bahrajnského programu Nico Hülkenberg.

„Je to začátek naší společné cesty a pokračující proces. Přesně to si však užívám. Všechno je nové a vy můžete zkoumat mnoho věcí na úplně novém autě,“ dodal Hulk.

Ten má dostatek zkušeností, aby nepřicházel do nejhoršího týmu na roštu s přehnanými očekáváními a velkýma očima. I když už není nejmladší, ve Formuli 1 chce setrvat co nejdéle. Není tedy důvod k panice. „Potřebujeme pochopit, jak monopost reaguje na změny nastavení a seznámit se s ním co nejlépe. Každé auto a každý tým mají svá specifika. Je to skoro jako vyměnit auto z půjčovny,“ řekl německý závodník.

„Pocit za volantem je odlišný, vibrace jsou odlišné, což pravděpodobně způsobují odlišné vzdušné proudy. Stále jsem tedy ve fázi poznávání. Během následujících deseti závodů budeme pokračovat v zvykání si na vše, abychom se s tím seznámili a mohli pracovat naslepo,“ dodal Hülkenberg.

Tým si prozatím musí vystačit s jedním zkušeným závodníkem. Hulk bude mít na druhé straně garáže nezkušeného Gabriela Bortoleta, který se však může pochlubit parádním životopisem a podle jeho slov mu není cizí tvrdá práce. Ani nejlepší jezdec na světě však neudělá zázrak s nejslabším autem.

„Neměli jsme nijak fantastický základ a rozhodně musíme čelit výzvám, ale ukažte mi jezdce, který je po testech naprosto spokojený. Nemyslím si, že zde najdete alespoň jednoho,“ prohlásil Hülkenberg.

„Chceme dosáhnout nejlepších možných výsledků s dostupnými zdroji, ale je důležité, abychom krok za krokem pokračovali v našem rozvoji s výhledem do následujících let. Všechno se odehrává najednou a přesně to je na tom náročné. Soustředíme se na dlouhodobý vývoj našeho celkového balíčku, naší organizace a infrastruktury,“ dodal Hulk.

Související zprávy

Diskuze