Lawson se v novém autě „zatím cítí komfortně“

Bude Liam Lawson prvním pilotem Red Bullu od Daniela Ricciarda, který se dokáže vyrovnat Maxovi Verstappenovi? Inu, statistická pravděpodobnost a celkové okolnosti nejsou novozélandskému mladíkovi dvakrát nakloněny. Liam má za sebou předsezónní testy s novým týmem a i když neprobíhaly zcela hladce, Novozélanďan po jejich skončení vyslovil spokojenost.
Nebudeme si lhát, v tomto týmu pohořeli po boku Verstappena i mnohem zkušenější jezdci. Lawson přichází s nevelkými zkušenostmi – ačkoli ve strukturách Red Bullu strávil dlouhá léta – a s autem, které se velmi podobá tomu loňskému. Nemusíme přitom připomínat, jak moc se v něm trápil Sergio Pérez.
Liam přitom nezažil dokonalé předsezónní testy v Bahrajnu. Nebyla to žádná katastrofa, ale problém s chlazením druhý den ho připravil o nemálo času. Red Bull přivezl třetí den nové přední křídlo, se kterým jezdil jen Max Verstappen, ale ani ten nevypadal být stoprocentně spokojený a po skončení testů se nechal slyšet, že RB21 určitě není nejsilnější monopost ve startovním poli.
„S každým dnem na trati se učíme, i ve čtvrtek jsme se hodně naučili, přestože panovaly velmi složité podmínky a měli jsme také nějaké problémy se spolehlivostí, pro které jsme nevyužili naplno čas na trati. V každém případě jsme se pokoušeli vytěžit z auta maximum, což je v tuto chvíli nejdůležitější, a přijet do Melbourne s co nejlépe připraveným strojem,“ řekl po skončení svého testovacího programu Liam Lawson.
Ten velmi dobře ví, jak si v monopostech Red Bullu počínali jeho předchůdci. Nový RB21 je přímým nástupcem loňského RB20 a podobají se jako vejce vejci. Víme, jaké problémy s ním měl Sergio Pérez, takže je namístě otázka, jak se nezkušený novozélandský závodník vyrovná s novou výzvou.
„Všichni se snažíme maximalizovat to, co máme. Zatím mám z auta dobrý pocit a příjemně se s ním jezdí. Jako pilot chcete auto, na které můžete zatlačit a cítíte se v něm komfortně. V této chvíli se v něm přesně tak i cítím,“ řekl spokojeně Lawson.
„Těžko říct, jaká je skutečná rychlost nového monopostu, pravděpodobně se to před Melbourne ani nedozvíme. Všichni pracují velmi tvrdě a je skvělé být součástí tohoto týmu. Můžete vidět, jaké úsilí probíhá za oponou. Potřebuji se hodně učit, ale je to vzrušující,“ dodal novozélandský mladík.
Ten toho nebude mít na talíři zrovna málo. Kromě nedostatku zkušeností a potenciálně těžko zvládnutelného monopostu bude na druhé straně garáže Max Verstappen – většinovým názorem považován za nejlepšího závodníka současnosti. Novozélanďan už v jednom z předchozích rozhovorů řekl, že má nejtěžšího soupeře, ale vnímá to jako příležitost. V Bahrajnu toto stanovisko zopakoval.
„Kromě toho, že jsem viděl, jak je rychlý, také jsem strávil tři nebo čtyři roky jako rezervní jezdec. Není to pro mě něco úplně nového, ale sledoval jsem ho pozorně několik let a od pilota jako on se můžete hodně naučit. Pro někoho jako já je velmi hodnotné, že před svou první kompletní sezónou můžu přímo porovnávat naše data,“ řekl Lawson.