Albon byl na dosah ruky. Hadjar není spokojen s osmým místem

Tým Racing Bulls předvádí v Belgii rozhodně jeden ze svých lepších výkonů. Spa zjevně sedí monopostu VCARB02 a Isack Hadjar s Liamem Lawsonem toho v neděli dokázali využít. Nemohli však být stoprocentně spokojeni, protože na pátého Alexe Albona ztratili jen desetinu vteřiny. V neděli tak mohli být v mnohem lepší pozici.
Francouzský závodník se nám po brilantním startu do sezóny trochu vytratil ze záběrů kamer. Na nováčka však stále jezdí velmi konzistentně, což předvedl také v sobotní kvalifikaci.
Z Q1 i Q2 postoupil velmi bezpečně. V Q2 skončil sedmý a v Q1 dokonce čtvrtý, což je svědectví velmi vyrovnaných výkonů. „Jistě, konzistentnost výkonů během celého dne je velmi uspokojující, ale očekával jsem víc než jen osmé místo, protože jsme měli velmi silný začátek kvalifikace,“ řekl po sobotě Isack Hadjar.
„Jsem trochu zklamaný, protože na páté místo mi chyběla jen desetina vteřiny. Získal ho Alex. Vždy se najde něco, co jste mohli udělat lépe. Pozitivní je, že auto jelo neskutečně krásně,“ dodal Hadjar.
V neděli může stáji z Faenzy zkomplikovat život déšť. I letos se ukazuje, že předjíždění ve Spa je náročné. Namísto toho si kluci musí dát dobrý pozor, aby na vodě nezopakovali katastrofální neděli ze Silverstone.
„Vzhledem k našemu závodnímu tempu a pozici na startu bychom určitě upřednostnili suchý závod, protože bych rád zapsal nějaké body. V každém případě, přijmu vše, co na mě v neděli čeká,“ uvedl spokojeně Hadjar.
Spokojen, ale ne zcela, mohl být i jeho týmový kolega a devátý muž kvalifikace Liam Lawson. Ten se po rozpačitém startu dostává na úroveň francouzského mladíka, za kterým však i nyní o něco zaostal. Dvě setinky vteřiny jsou na nejdelší trati v kalendáři zcela zanedbatelný rozdíl, ale i ty se mohou v konečném účtování počítat.
„Myslím si, že auto ukázalo svou nejlepší výkonnost. Byla to jedna chyba, která mě připravila o poměrně dost času. Je to frustrující, protože všichni usilujeme o dokonalé kolo,“ řekl po sobotě novozélandský závodník.
„Na tomto okruhu je to obzvláště náročné, protože je dlouhý. Stačí, že v jedné zatáčce zatlačíte příliš tvrdě, pneumatiky se o něco více zahřejí a v další zatáčce na to doplatíte. Mám pocit, že jsme dnes mohli skončit lépe, ale důležitý den přijde až zítra,“ dodal Lawson.