logo F1zpravy.czF1online.sk

Lawsonovi se místy „vypínal mozek“, Hadjar prý usínal

Liam Lawson
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík25. 5. 2025

Účel světí prostředky, i když si Racing Bulls a Liam Lawson nezískali žádné sympatie. Jednoduše museli udělat, co pro ně bylo nejlepší. Tým získal body a na ničem jiném nezáleželo. Problém byl v samotném pravidle o dvou povinných pit stopech, ne v týmech, které jej využily ve svůj prospěch.

Je zvláštní, jak se jeden z nejsympatičtějších týmů propadl v očích veřejnosti. Jako Minardi či Toro Rosso pod vedením Franze Tosta a s atraktivním lakováním patřilo béčko Red Bullu k nejoblíbenějším outsiderům na roštu. Rakouská společnost ho však v posledních letech proměnila v „pojízdný billboard“, do čela posadila Laurenta Mekiesa, který nebyl moc oblíbený již v době svého působení ve Ferrari, a absolutně zanevřel na své kořeny.

Vzpomeňte si, jak loni vzali v Singapuru bod Landu Norrisovi, aby pomohli Maxi Verstappenovi, a následně se velmi nedůstojně rozloučili s Danielem Ricciardem. Pohled na letošní Velkou cenu Monaka a počínání Liama Lawsona, který také nepatří mezi nejpopulárnější postavičky v paddocku, jen zdůraznil skutečnost, že týmy F1 zde nejsou, aby přinášely radost. V první řadě bojují o miliony a i ty jsou důvodem nedělního fiaska v Monaku.

„Je to zvláštní a nikdy jsem něco takového nezažil. Upřímně, na náhodných místech se vám začne vypínat mozek a snažíte se udržet koncentraci. Měl jsem za sebou Alexe, který si tím prošel loni. Sledoval jsem jeho palubní záběry z loňského roku a byl zaparkován za Júkim. V tomto roce se mu stalo přesně to samé, takže mi ho je líto,“ řekl Lawson o své pomalé jízdě, kterou zpomalil celé pole, aby daroval Isacku Hadjarovi před sebou pit stop zdarma bez ztráty pozice.

Racing Bulls nepřemýšleli, jak by prostřednictvím dvou zastávek našli cestu vpřed, vnímali to jako příležitost dovést Hadjara do cíle na vynikajícím šestém místě. Samozřejmě, pro boj s Ferrari neměli tempo, takže to bylo pragmatické a naprosto rozumné řešení. Bohužel, na úkor fanoušků.

„Vnímáte to jako garanci dobrého výsledku alespoň pro jedno auto. Závod se rozdělil mezi tři auta před námi a mě se zbytkem pole za mnou. Pak Williams udělal totéž a ocitli jsme se na jedné lodi. Pokud jde o naši polovinu garáže, tak jsem měl odvést lepší práci v sobotní kvalifikaci. Z tohoto pohledu je to pro mě osobně zklamání, ale pro celý tým je skvělé, že máme obě auta na bodech,“ vysvětlil Lawson.

Hadjar: Místy jsem usínal

Z Liamovy skvělé týmové práce vytěžil Isack Hadjar nejlepší umístění v kariéře a jeho tým se vrátil do boje s Haasem a Aston Martinem o celkové šesté místo. „Před závodem jsme měli dobrý plán. Naštěstí jsem měl Liama blízko za sebou. Odvedl svůj díl práce a rozhodně jsem po dnešku jeho dlužníkem. Velmi mi pomohl. Dobře jsem se bavil v prvních dvou stintech a po druhé zastávce to byl strašně dlouhý závod,“ řekl francouzský závodník.

Monako by měl být jezdecký okruh a jeden z nejnáročnějších v kalendáři. Už dlouhá léta to však o této trati platí jen v kvalifikaci. Sobota v Monte Carlu je stále velmi vzrušující, ale neděle bývá únavnější pro fanoušky než pro jezdce. My však chceme vidět závodění na hraně. Když už v neděli občas usínáme my, nemusí usínat i piloti v kokpitech.

„Bylo to 58 kol na jedné sadě pneumatik. Věděl jsem, že si podržím pozici na trati, ale manažovat to tak dlouho vyžaduje velké soustředění. Čas od času jsem musel zrychlit, protože jsem měl pocit, že usínám. Potřeboval jsem se vzbudit a zatlačit na to v rychlých zatáčkách. Byly to dlouhé závody,“ povzdechl si Hadjar.

Související zprávy

Diskuze