Hadjar je opět mezi hrdiny víkendu: Byl jsem na limitu, nemohl jsem ani dýchat

Z Isacka Hadjara se nám velmi rychle stává velká hvězda Formule 1. Z plejády nováčků jsou to právě jeho výkony, které nejvíce ohromují. Francouzský mladík to potvrdil i v Monaku, když se umístil na šestém místě a v čele „zbytku světa“. Po penalizaci Lewise Hamiltona se dokonce posune na páté.
Stáj Racing Bulls už v pátek ukazovala, že v Monaku má vynikající formu. V první a druhé části kvalifikace to s nadějemi Isacka Hadjara a Liama Lawsona vypadalo všelijak, ale nakonec oba postoupili do Q3. To by byl úspěch sám o sobě, ale první jmenovaný ho ještě vyšperkoval ziskem šestého místa, které se po penalizaci Lewise Hamiltona změní na páté.
Tým tak má velkou šanci na body, které potřebuje jako sůl. Pro Hadjara to byl po pátečních kontaktech se zdmi důležitý den. Podle vlastních slov zvolil ve třetím tréninku opatrnější přístup, ale poté to v kvalifikaci rozbalil naplno. „Třetí trénink byl příšerný. Neměl jsem žádnou sebedůvěru. V pátek jsem párkrát políbil zeď a byl jsem trochu naštvaný. Nechal jsem si pár kol, abych se dostal zpět do rytmu,“ řekl po kvalifikaci Isack pro televizi Sky.
„Ráno jsem si nechal rezervu a skončil jsem na sedmnáctém místě. Do kvalifikace jsem tedy nešel s velkou sebedůvěrou, ale věděl jsem, že mám dobré auto,“ dodal Hadjar.
Ten kromě toho dokázal, že i nováček se na této trati může předvést. I když zde předtím jezdil „jen“ s Formulí 2, Isack se dokázal dostat do rytmu a udělat všechno perfektně. V neděli si může užít sladkou odměnu v podobě pátého místa na startu.
„Tato trať je úchvatná. Formule 1 je tady o deset vteřin na kolo rychlejší než Formule 2, se kterou jsem tu jezdil před rokem, což je obrovský rozdíl. V průběhu kola jsem nemohl ani dýchat, byl jsem neustále na limitu. Je to skvělý pocit, jezdíte a nevíte, jestli vůbec projedete další zatáčku, protože brzdíte strašně pozdě. Bylo to neuvěřitelné,“ konstatoval nadšeně francouzský mladík.
Ten pokračuje v ohromujících výkonech. Jeho forma je vskutku neuvěřitelná. V takto našlapaném poli se neustále pohybuje na hraně nejlepší desítky – v kvalifikacích většinou v nejlepší desítce – a neustále dokazuje, že patří do Formule 1. Mnohem méně lichotivé vysvědčení dostává jeho týmový kolega Liam Lawson.
Ten v sobotu zajel dobře, ale opět podlehl skvělému týmovému kolegovi, který byl v Q3 o dvě desetiny rychlejší. Dvě desetiny v případě novozélandského závodníka, který stále čeká na první bod, mohou znamenat rozdíl mezi pokračováním a skončením kariéry v F1.
„Před víkendem bych asi byl spokojen s postupem do Q3, ale auto bylo velmi rychlé, zejména ve druhém a třetím tréninku. Pokud mám být upřímný, tak jsme trochu pokazili kvalifikaci. Zpomalil mě provoz, ale ten je pro toto místo typický. Mám pocit, že jsme z toho nevytěžili maximum, ale stejně to byla dobrá kvalifikace pro tým,“ řekl po sobotě Lawson.
„Závod bude s novými pravidly zajímavý. Připravíme si co nejlepší plán, ale to nejdůležitější tento víkend je za námi. Jsme v solidní pozici a auto je rychlé, takže to v neděli potřebujeme optimalizovat,“ dodal Novozélanďan.