Hadjar a Lawson mají v Monaku premiéru v F1, ale rychle se zařadili mezi černé koně

Formule 1 nebyla nikdy vyrovnanější. I čtyři nejlepší týmy musí být v této sezóně mimořádně opatrné. Nejmenší chyby, zbytečná ztráta jedné či dvou desetin, bude znamenat prudký pád.
V letech 2017 či 2018 si top týmy zvykly na velký luxus. I když vám vaše pokusy v Q1 či Q2 nevyšly a ztratili jste tři desetiny, naprosto bez problémů vám to stačilo pro postup a umístění v nejlepší šestce. Dnes už to neplatí. Nejenže dnes máme čtyři top týmy, ne tři, ale mezi nejlepší se tlačí také Williams, Aston Martin či Racing Bulls, které se svými monoposty využívají zejména příznivých podmínek či charakterů okruhů.
Zdá se, že z týmů druhého sledu sedl okruh v Monaku nejlépe stáji Racing Bulls, která nutně potřebuje další body do Poháru konstruktérů. Liam Lawson a Isack Hadjar obsadili ve druhém tréninku páté, resp. šesté místo, ačkoli druhý jmenovaný měl dva nemalé incidenty a odjel pouze 17 kol.
Francouzský mladík nejprve trefil zadním kolem bariéru v šikaně za tunelem, pak škrtl o zeď na výjezdu z první zatáčky a stáhl s sebou i část reklamního banneru, na což ve vysílačce sebekriticky poznamenal: „Chlape, já jsem takový hlupák, jsem zkrátka idiot.“
Nakonec však mohl být spokojen, neztratil mnoho času opravami a nakonec zajel velmi konkurenceschopný čas. „Byl to pro mě intenzivní den. Trénink v Monaku je při tomto provozu mnohem rušnější než na jiných tratích. Užil jsem si to, ale zároveň to bylo náročné,“ řekl po pátku Hadjar.
„Mám za sebou těžký den, dotýkal jsem se zdí a hrál si s limity. Druhý trénink mě vystrašil, protože jsem si myslel, že končím, ale dokázal jsem se s monopostem vrátit do garáže. Autu se příliš nechtělo, ale přinutil jsem ho a mohli jsme odjet ještě pár kol na softech,“ dodal francouzský mladík.
Spokojen mohl být i jeho týmový kolega Liam Lawson. Ten zoufale čeká na první body v sezóně a potřebuje je celý Racing Bulls. Týmy ve vlastnictví Red Bullu navíc pokaždé obklopují přestupové spekulace. Léto se nezadržitelně blíží a v tuto chvíli vše nasvědčuje tomu, že novozélandský mladík bude bojovat o holý formulový život. Pátek v Monaku mu však dal všechny důvody k optimismu.
„Určitě to byl pozitivní den. Monako je jedna z tratí, na které postupně budujete základy pro svůj víkend. Od rána jsme udělali dobré pokroky, ale zítra všichni dále pokročí a my se musíme dále zlepšovat. Dnes jsme provedli množství změn, ale celkově to byl pozitivní den,“ řekl po pátku Lawson.
Možná se to na první pohled nezdá, ale Liam patřil k mnoha jezdcům, pro které to dnes byla premiéra na okruhu v Monaku za volantem F1. „Ve Formuli 1 je to lepší. Dříve jsem tu jezdil s Formuli 2. I když je F1 rychlejší, auto je mnohem poddajnější a příjemnější. Byla to velká zábava, ale sobota bude nesmírně důležitá. Musíme se soustředit na další zlepšení před třetím tréninkem a do kvalifikace se potřebujeme dostat do dobře“ řekl Lawson.