Marko: Leclerc byl v Bahrajnu mnohem rychlejší než Hamilton

Klíčové příběhy a odpovědi na všechny otázky leží přímo před námi. Už tento týden vypukne nová sezóna Formule 1. V Austrálii se poprvé setká celý cirkus a začneme si postupně skládat puzzle, doufejme, jedné z nejzajímavějších sezón v historii. Celou formulovou veřejnost láká i pohled na interní souboj ve Ferrari.
Dokáže Lewis Hamilton okamžitě porážet Charlese Leclerca, nebo monacký závodník využije své zkušenosti z Ferrari a fantastické kvalifikační výkony, aby se udržel vpředu? Názory se různí a do velké míry je ovlivňují sympatie. Charles se chce ujistit, že udělá vše, co je v jeho silách, aby si udržel status jedničky Ferrari.
Podle Helmuta Marka vyplývá z pohledu na data z předsezónních testů, že Leclerc byl o hlavu napřed. Samozřejmě, v tuto chvíli musíme zopakovat tradiční formulku o množství paliva a odlišných programech na testech, ale udělali jsme to už tolikrát, že vás jí nebudeme obírat o čas.
„V Bahrajnu byl Leclerc mnohem rychlejší,“ prohlásil Rakušan pro Sport.de. „Hamilton odjel mnoho kol a postupně se zlepšoval, ale nebyl na úrovni Leclerca.“
V neprospěch Lewise Hamiltona mluví i několik dalších skutečností. Ve Ferrari musí zapomenout na loňské kvalifikační problémy, protože soboty budou ve vyrovnaném poli extrémně důležité, zejména v souboji s týmovým kolegou, který má status jednoho z nejlepších kvalifikantů ve Formuli 1.
„Před námi jsou jen první závody a my víme, že když Hamiltonovi sedne prostředí, dokáže se neuvěřitelně zlepšit. Jeden je několikanásobný mistr světa, druhý bojuje o svůj první titul, ale je jedním z nejlepších kvalifikantů,“ konstatoval Marko.
„Jelikož je pole relativně blízko u sebe, rozdíl tři nebo čtyři desetiny v kvalifikaci může znamenat tři až pět míst na startovním roštu, přitom předjíždění je v dnešní době náročné. Z tohoto pohledu bude pro Hamiltona klíčové, aby v prvních kvalifikacích sezóny dokázal jezdit na úrovni Leclerca. Rozhodně to však nebude jednoduché,“ dodal Rakušan.
Lewis Hamilton momentálně působí dojmem, že je zamilován do Formule 1 i do Ferrari. Je to pro něj nový začátek a nová motivace, ale co když se mu nebude dařit? Jak dlouho mu v takovém případě vydrží nadšení z F1 a nového týmu?
„Do Ferrari odešel z vlastní vůle. Hledal novou výzvu a myslím si, že udělá vše, co je v jeho silách, aby naplnil vlastní očekávání. Jak jsem řekl, pořád je to jen začátek. Hamilton se dokáže jednak nadpřirozeně zlepšit, ale jednotlivé faktory také nemusí zapadnout do sebe. Pokud nebude vidět šanci na vítězství, může ztratit část ze své motivace,“ řekl Marko.