V Mercedesu netuší, jestli se pod dobré časy podepsaly chladné teploty

Pohled na Mercedes v Las Vegas musel budit hrůzu. Tento tým ukázal, že dokáže navázat na svoji dominanci z minulých let, ale okno příležitostí na podobný kousek bylo loni nesmírně úzké. Monopost W15 fungoval skvěle v tak úzkém okně, na které se nikdo nepřipravoval. Podaří se ho týmu v letošním roce rozšířit?
Některé fáze bahrajnských předsezónních testů naznačovaly, že ano. Problémem však byly podmínky, které byly až neobvykle specifické. Na okruhu Sachír bylo chladno, větrno a pršelo. Nevypadalo to právě jako během průměrné velké ceny v průměrném období roku. Chladné podmínky loni nahrávaly Mercedesu, proto se okamžitě objevily řeči, že bahrajnské podmínky mu dokonale vyhovují. Je to pravda? To prý v tuto chvíli netuší ani samotní inženýři stáje z Brackley.
„No, mám trochu obavy, protože v těchto podmínkách bychom měli být o dvě vteřiny rychlejší než všichni ostatní!“ prohlásil boss Mercedesu, kterého cituje Motorsport.com. „To byla loni v Las Vegas jediná pozitivní stránka naší celkové výkonnosti, ale tady jsme už nebyli tak daleko vpředu.“
„Buď jsme tedy zmírnili náš problém a máme vyváženější balíček napříč spektrem klimatických podmínek, nebo ne. Už jsme se na tom v garáži smáli, že možná jsme ztratili něco z našich unikátních předností. Uvidíme, upřímně, v tuto chvíli to netušíme,“ řekl Wolff.
Tato slova jen podtrhují celkovou situaci na předsezónních testech. Když samotné týmy netuší, jak na tom jsou, jak to máme vědět my? Stáje a jejich inženýři však mají k dispozici hromadu nástrojů, které mohou využít při analýze dat a odcestovat do Austrálie mnohem chytřejší, než budeme my za dva týdny.
„Musíte se zamyslet, jak by to mohlo vypadat, kdyby bylo o dvacet stupňů tepleji, nebo kdyby se vítr otočil o 180 stupňů,“ řekl pilot Mercedesu George Russell, čímž v podstatě shrnul všechny analýzy předsezónních testů pro nás všechny.