Wolff odmítá spekulace o odchodu Ineosu z Mercedesu

Je dlouholetá harmonická atmosféra v Mercedesu minulostí? Takové otázky se začaly objevovat po čerstvých spekulacích o tom, že ve stáji se schyluje k vlastnickým změnám; na odchodu měl být Ineos Jima Ratcliffa. Toto Wolff však ujišťuje, že v týmu se z tohoto pohledu neděje nic, co by stálo za řeč.
O finančních problémech chemického gigantu Ineos jste v posledních týdnech určitě slyšeli. Dosahují totiž gigantických rozměrů a na společnost doléhají v každém směru. Podle předpovědí analytiků se celkový dluh společnosti v letošním roce vyšplhá na závratných 12 miliard eur, což nenechalo chladnými ani ratingové agentury.
Ineos se tak pustil do finanční sanace interním propouštěním, ale to nestačí. Součástí opatření má být například propuštění dalších 100 až 200 zaměstnanců v Manchesteru United, kteří se přidají k již zrušeným 250 pozicím — jednou z nich je i placený post ambasadora sira Alexe Fergusona —, či předčasné ukončení sponzorské dohody s novozélandským rugby týmem a zastavení dohodnutých plateb. Dotčená strana uvažuje, že celou věc požene před soud.
Investicím Ineosu do sportu se celkově příliš nedaří. Manchester United se potácí na patnácté příčce Premier League, jachtařský tým v Poháru Ameriky přišel o svou velkou hvězdu a šéfa Bena Ainslieho, nuže a cyklistický Ineos Grenadiers nedokázal navázat na mimořádně úspěšný tým Sky.
Na mušku si měl Ineos vzít i Formuli 1, kde vlastní třetinu Mercedesu — ani jemu se v posledních třech sezónách moc nedařilo. Podle informací britského Telegraphu nechybělo mnoho, aby Ineos odešel z efjednotky s tím, že německá automobilka by odkoupila jeho třetinový podíl. Ratcliffe si to měl však následně rozmyslet a své akce si ponechat.
„Nikdy jsme o tom neuvažovali,“ prohlásil Toto Wolff v Londýně, kde se novináři ptali i na interní dynamiku mezi akcionáři. „Jim Ratcliffe patří do této partie tří kamarádů — Mercedes, Jim a já. My se nikdy nerozejdeme. On je skvělý sponzor, vedli jsme spolu i nějaké projekty. Nic, co se dočtete v novinách, na tom nic nezmění.“
Mluvčí Mercedesu na margo spekulací uvedl: „Neproběhla žádná diskuse o vlastnických změnách. Sponzorská dohoda s Ineosem nadále pokračuje ve stabilní podobě.“
Faktem však je, že loga Ineosu jsou na letošním Mercedesu mnohem méně nápadná než loni. Zatímco na monopostu W15 bylo velké logo na červeném poli na horním sacím otvoru, ale i na obou křídlech, v úterý na představení monopostu jsme si ho téměř nevšimli. Značka Ineos je zmíněna už jen na vnitřní straně koncové lišty předního křídla, zatímco bývalý prostor vyhrazený pro Ineos zůstal prázdný.

- Štítky
- Mercedes
- Toto Wolff