logo F1zpravy.czF1online.sk

Adidas nestíhá pro Mercedes vyrobit vlastní kombinézy, spojí síly s externím dodavatelem

George Russell a Andrea Kimi Antonelli v kombinézach Adidas
© Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala8. 2. 2025

O zájmu společnosti Adidas vstoupit do Formule 1 se hovoří již několik měsíců. Oficiálně jsme se o spolupráci Mercedesu s Adidasem dozvěděli však až v lednu, kdy se německá značka pochlubila tím, že bude stříbrným šípům dodávat oblečení i kombinézy. Samotné overaly však nakonec nebudou její vlastní, přiznal Michael Bach, viceprezident Adidas Motorsport.

Adidas v souvislosti se spoluprací s Mercedesem uvedl, že Georgi Russellovi a Andreovi Kimimu Antonellimu bude dodávat „oblečení na soutěžní dny“ s důrazem na „výkon a kvalitu“. „Toto je opětovné vynalezení týmového oblečení – navrženého tak, aby získávalo každou milisekundu výkonu na trati i mimo ni.“

Ve skutečnosti se však zatím bude honit za výkony zejména mimo trať – Adidas bude pro Mercedes zajišťovat kombinézy od externího dodavatele.

„Historicky jsme pracovali na obuvi a soupravách oblečení, ale ještě nikdy jsme nebyli partnerem týmu Formule 1 tak, jako jsme teď,“ řekl Michael Bach pro Soy Motor. „Je to velmi specifický sektor, protože nestačí navrhnout jen týmové oblečení, ale také závodní kombinézy.“

Závodní kombinézy musí splňovat nesrovnatelně vyšší bezpečnostní standardy než fotbalové a basketbalové dresy či tenisové oblečení. Z tohoto důvodu si Adidas na pomoc přizval osvědčeného dodavatele závodních kombinéz OMP s potřebnými licencemi.

„Spojili jsme se s dodavatelem kombinéz, protože máme k dispozici velmi málo času a proces homologace trvá měsíce, ba dokonce i roky,“ vysvětlil, co stojí za tímto rozhodnutím. „Chceme začít pracovat se skvělým overalem a k tomu máme skvělého dodavatele.“

„Budeme s nimi pracovat na takových věcech, jako je prodyšnost, samozřejmě i na bezpečnosti, ale také na ohebnosti a materiálech. Toto je velmi specifická oblast a potřebujete mít rozsáhlé znalosti,“ uvědomuje si náročnost této výzvy Bach.

Adidas při spolupráci s OMP získá cenné know-how, ale co je důležitější, také reklamu v jednom z nejrychleji se rozvíjejících a nejpopulárnějších sportů na světě. Nastal prý „správný čas“ vstoupit do královny motorsportu.

„Je to přitažlivé, jak se tady všechno změnilo. Tak trochu se to stává součástí popkultury, čemuž my rozumíme – sportu a kultuře,“ dodává Michael Bach. „Vedení Formule 1 dělá něco dobře, protože to naši značku přitáhlo. Chceme se stát uznávanou značkou ve světě motorsportu.“

Související zprávy

Diskuze