Mercedes spojil síly s Adidasem. Budoucnost Tommyho Hilfigera v F1 je nejistá
V úterý dopoledne Mercedes oznámil důležité sponzorské novinky. Oděvní značky Puma a Tommy Hilfiger, se kterým úzce spolupracoval zejména Lewis Hamilton, s největší pravděpodobností v Mercedesu končí a nahradí je německý Adidas. Tři pruhy se objeví na kombinézách jezdců, inženýrů a mechaniků Mercedesu v rámci dlouhodobého partnerství.
Značka Adidas se dosud ve Formuli 1 v takovém rozsahu neobjevila, ale do nové výzvy jde naplno. Mercedes prozradil, že Adidas bude mít za úkol vyrobit oblečení pro celý tým. Všichni jeho členové dostanou kombinézy, pracovní oblečení, obuv a doplňky šité na míru. První kolekci poznáme v průběhu února, zřejmě ještě před velkolepým společným představením lakování pro rok 2025.
„Naše partnerství s Adidasem je jasným důkazem našich úmyslů, když začínáme psát novou kapitolu této stáje,“ řekl šéf týmu Toto Wolff. „Adidas je ikonická značka, se kterou máme společnou oddanost nejen maximálním výkonům, ale také stylu a vkusu.“
„Toto prohlášení značí průlomovou spolupráci, která přepíše definice toho, jak vypadá týmové a fanouškovské oblečení v našem sportu. Těšíme se, že se pouštíme do těchto nových vod a budeme pracovat s Adidasem. Společně toužíme zabojovat o tituly mistrů světa,“ doplnil třetinový majitel týmu.
Tommy Hilfiger od roku 2018 spolupracoval s Mercedesem, ale po těchto novinkách se mu jen naoko otevírá cesta do Maranella. Lewis Hamilton je celosvětovým ambasadorem této značky a i mimo Formuli 1 s ní spolupracuje na svých kolekcích. Jak však prozradil v létě, do italské stáje ho zřejmě nebude následovat. Budoucnost Tommyho Hilfigera v F1 je tak nejistá.
„Pokud mám říct pravdu, nevím, jaké má tým plány,“ řekl koncem června Lewis Hamilton. „Ferrari má však rozjeté své vlastní věci. To je důvod, proč s námi [Tommy Hilfiger] nepůjde do Ferrari.“
Mercedes neprozradil, kolik peněz mu přinese partnerství s Adidasem, ani jak dlouhé toto partnerství bude. Německá značka však do sportu obecně investuje nemalé peníze. V roce 2023 podepsala desetiletou smlouvu s Manchesterem United v celkové hodnotě 1,1 miliardy eur, což převyšuje dokonce i partnerství luxusního koncernu LVMH s Formulí 1, která ve stejném časovém horizontu inkasuje zhruba o 100 milionů méně. Poznamenáváme, že majitelem Mercedesu i Manchesteru United je společnost INEOS Jima Ratcliffa.
Adidas tímto krokem zároveň alespoň částečně nahradí spolupráci s německým národním fotbalovým týmem, kterému bude od roku 2027 připravovat týmové oblečení Nike.
„Jsme velmi šťastní, že jsme zpátky ve světě motorsportu,“ řekl generální ředitel Adidasu Bjørn Gulden. „Zájem o motorsport obecně a zejména o Formuli 1 v poslední době výrazně roste. Má dosah k novým zákazníkům a velký vliv na svět sportu a pouliční kulturu.“
„Jsme nesmírně pyšní, že tři pruhy představíme ve Formuli 1 jako oficiální partner Mercedesu, jednoho z nejúspěšnějších týmů v dějinách. Máme společnou vášeň pro rychlost, inovace a výkony. Budeme podporovat jezdce a tým, aby na trati tlačili až na limit,“ uvedl šéf společnosti, jejíž hodnota se šplhá k 45 miliardám dolarů. „Mimo tratě přineseme nový pohled na sport tím, že představíme vzrušující lifestylové produkty a zasáhneme novou generaci fanoušků. Těšíme se na podporu Mercedesu a společná vítězství.“
- Štítky
- Mercedes