logo F1zpravy.czF1online.sk

Wolff nevěří teátru v garáži Red Bullu: Kdoví, jak dlouho vyráběli tu metlu

Monoposty v garáži Red Bullu
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 12:09

Zak Brown našel v padoku spojence. V kauze Red Bullu s nastavováním světlé výšky během parc fermé se na jeho stranu postavil Toto Wolff, kterému v souvislosti se soupeři z Milton Keynes přišel na mysl přívlastek „nehanební“. Poukazuje také na to, že ukázka používání sporného systému měla prvky divadla.

Technici Mezinárodní automobilové federace si po austinském tréninku přišli všechno prohlédnout na vlastní oči. Mechanici odmontovali kryty v přední části kokpitu, vyjmuli pedály a FIA ukázali, jak pod nimi dokáží měnit nastavení světlé výšky přední části podlahy.

Stáj tímto krokem chtěla regulačnímu orgánu F1 vysvětlit, že k nepozorovaným změnám světlé výšky během parc fermé určitě nedocházelo. Tota Wolffa však nepřesvědčili ani za mák. Zak Brown tvrdil, že otázky má více týmů, ale Mercedes je z nich první, kdo se k tomu vyjádřil takto otevřeně.

„Na základě toho, co jsem viděl a slyšel, je můj pohled z dálky takový, že je to nehanebné,“ prohlásil Toto Wolff s odkazem na tým z Milton Keynes a jeho zařízení. Co ho však ještě více zarazilo, bylo to, jak se Red Bull snažil všechny přesvědčit, že během parc fermé to nepozorovaně nedokáže upravit.

Mechanik si totiž na tento úkon přinesl přibližně půlmetrový nástrčný klíč se šestihranným bitem na konci. „Opravdu se mi líbilo, když do auta vložili tuto hotovou metlu, aby předvedli, že jen takto se to dá upravit. Zajímalo by mě, jak dlouho jim trvalo, než ji vyrobili a strčili dovnitř.“

„A nevěděl jsem, že ve Formuli 1 používáme taková zařízení. Nestačí říct, to je konec a slíbit, že to už opět neudělají. Proč by něco takového navrhovali a udělali si na tom dvě značky pro dvě pozice? Jako byste chtěli o jeden krok výše, o druhý krok výše…“ pokračoval šéf Mercedesu. „Tohle je to přijímání rozhodnutí ve Formuli 1?“

Christian Horner v pátek přiznal, že Red Bull má tuto možnost nastavovat světlou výšku už tři roky. Teprve nyní však mohou mít týmy klid v duši, když FIA na začátku každé fáze parc fermé nastavovací panel Red Bullu zapečetí proti manipulaci.

Přivítal by Wolff, kdyby FIA v této věci udělala víc? „Já nemůžu mluvit jménem FIA. Nemůžu mluvit jménem Nikolase (Tombazise, šéfa FIA pro monoposty, pozn. red.). Očividně je to však věc, která velmi dlouho procházela pod radarem.“

Související zprávy

Diskuze