logo F1zpravy.czF1online.sk

McLaren měl nařídit Norrisovi, aby vrátil pozici, míní Horner

Max Verstappen a Lando Norris
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík23. 10. 2024

Po nedělním závodě v Austinu se na veřejnosti neustále rozebírá, co by mělo, a nemělo, být povoleno v soubojích na trati. Je jasné, že Lando Norris si mohl počínat lépe i po jezdecké stránce. Zatím se však nemluví o tom, co mohl udělat lépe tým McLaren.

Týmová režie, strategie a rychlé rozhodování, to vše se letos ukázalo jako slabina stáje z Wokingu. Britský tým předvedl, jak důležité jsou zkušenosti z boje o titul. McLaren nebojoval na čele šampionátu už více než deset let – stejně tak Lando Norris nikdy nebyl v této situaci – a během letošní sezóny to bylo znát.

Tým v sekundách po osudném souboji ve dvanácté zatáčce přitakal Norrisovi, že byl před Verstappenem na vrcholu zatáčky, což nebyla pravda. Když přišel pětisekundový trest, všem na boxové zdi bylo jasné, že měli vrátit pozici a zkusit to znovu. Jistě, mohli si po udělení trestu vyjet dostatečný náskok a udržet třetí místo, ale na to už bylo pozdě a v cíli to nakonec nestačilo.

Samozřejmě, šéf Red Bullu Christian Horner se po závodě nenechal dvakrát pobízet a bez problémů jmenoval všechny chyby, kterých se McLaren dopustil. „Svedli vyrovnaný a nádherný souboj, ale všichni jezdci velmi dobře vědí, jaká jsou pravidla,“ prohlásil. „Diskutují o těchto problémech v konkrétních zatáčkách na společných poradách s komisaři a řediteli závodů.“

„Lando předjel Maxe mimo trať. I my jsme to už zažili – tuším, že to bylo v roce 2018 v souboji s Kimim Räikkönenem. Pro nás bylo jednoznačné, že předjížděl mimo trať, takže by měl vrátit pozici. On to však neudělal a proto dostal trest. Podle nás šlo o naprosto černobílou situaci,“ konstatoval Horner.

Tento incident možná byl „černobílý“, ale bylo také celkové rozhodování komisařů v Austinu? Například George Russell a Júki Cunoda dostali trest za vytlačování z trati, ale Verstappen se mu vyhnul. „Myslím si, že komisaři to mají těžké a každý incident je jiný. Musíte posuzovat každý zvlášť,“ říká šéf Red Bullu.

„Když dostanete trest, není to příjemné. Jak jsem řekl, i my jsme to zažili nesčetněkrát, a to nejen na této trati. Všichni víme, co je v sázce. Celkem tomu však nerozumím. Bylo jasné, že přijde trest a zvenčí to vypadalo poměrně jednoznačně. Zdálo se, že vrátí pozici v první zatáčce a trochu nás to zmátlo,“ přiznal Horner.

„Měli lepší auto a čerstvější pneumatiky. Kdyby okamžitě propustil pozici, pravděpodobně by měl dostatečnou rychlost, aby ho skutečně předjel,“ dodal Angličan.

Nesouhlasí ani s návrhy Norrise a jeho šéfa Andrey Stelly, že komisaři si měli nechat více času na rozhodnutí a možná si předvolat oba piloty. Jak si však mnozí pamatujeme z minulosti, ani tato možnost není populární. „Podle mě šlo o nezpochybnitelný trest. Problém je, že v takovém případě by následovala diskuse o tom, že na stupně vítězů nevystoupili ti správní jezdci. Viděli jsme to už mnohokrát. Podle mě si s tím komisaři poradili docela rychle a slušně,“ míní Horner.

Související zprávy

Diskuze