logo F1zpravy.czF1online.sk

Szafnauer vyzdvihl Vettela: Naši inženýři chodili měřit přilnavost na rovinku

Sebastian Vettel a Otmar Szafnauer
© Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík10. 10. 2024

Otmar Szafnauer strávil ve Formuli 1 na různých pozicích přibližně dvacet let. I když dnes již není součástí nejvyšší motoristické třídy, jako bývalý šéf Force Indie, Aston Martinu a Alpinu požívá nadále velký respekt. Ve své bohaté kariéře potkal mnoho skvělých pilotů. Na otázku, který z nich byl ten nejlepší, ukázal rumunský rodák prstem na Sebastiana Vettela.

Čtyřnásobný mistr světa přišel do Aston Martinu na sklonku své kariéry jako lídr ambiciózního týmu. Bohužel v Silverstonu v té době nebyli připraveni na boj o nejvyšší mety. Od jeho odchodu uplynuly už dva roky a můžeme říci, že tento tým se s Vettelovým nástupcem Fernandem Alonsem stále nepohybuje na špici. Sebastian však přesto dámy a pány v Silverstonu mnohému naučil.

„Nejvíce jsem si na něm vážil jeho neochvějné pracovní morálky,“ prohlásil Szafnauer pro High Performance Podcast. „Kromě toho byl skutečný soutěživý typ, který v sobě uměl zapálit oheň.“

Otmar k tomu použil příklad, který je pro fanoušky Formule 1 dokonalou metaforou všeho, co znamená Sebastian Vettel a jeho patnáctileté působení v nejvyšší motoristické třídě. „Od inženýrů vždy chtěl vědět, kde je na cílové rovince nejvíce přilnavosti,“ řekl Szafnauer.

Na první pohled jde o nelogický požadavek. Není přece jedno, kde je na rovince nejlepší grip? „Náš inženýr musel jet na trať a měřit různé části asfaltu. Kdyby totiž došlo na restart závodu, přesně by věděl, na jakém místě má vyrazit, což by mu při zrychlení poskytlo výhodu oproti soupeřům,“ vysvětlil bývalý šéf Alpinu a Force Indie.

Bohužel Vettel v té době neměl velkou šanci, že tento svůj trik využije. Aston Martin totiž v době jeho působení rozhodně nepatřil mezi nejlepší a bylo vysoce nepravděpodobné, že někdy povede pole po stažení safety caru z trati. Přesto prý podle Szafnauera dbal na podobné detaily i jako jezdec středu pole.

„Bohužel jsme neměli velkou šanci, že někdy budeme vést startovní pole při restartu závodu. Jemu na tom však nezáleželo, prostě to chtěl vědět pro každý případ. Nikdy nenechal nic náhodě,“ dodal rumunský rodák.

Související zprávy

Diskuze