logo F1zpravy.czF1online.sk

Aston Martin by na tom měl být lépe, tvrdí jeho bývalý šéf Otmar Szafnauer

Fernando Alonso
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík14. 8. 2024

Od nejpříjemnějšího překvapení k největšímu zklamání. Aston Martin si loni získal velké sympatie, když měl v úvodu sezóny rychlejší auto než Ferrari a Mercedes. To z pochopitelných důvodů zvýšilo očekávání a letošní výkony Aston Martinu patří k velkým zklamáním. Bývalý šéf týmu Otmar Szafnauer to úplně nechápe. V Silverstone prý mají všechno, aby si vedli lépe.

Skupina pod vedením současného šéfa Mikea Kracka má mnohem lepší zázemí a prostředky než RB či Haas, ale přesto jim v posledních týdnech několikrát podlehli. To dostává šéfa i jeho inženýry pod značný tlak. Je jasné, že majitel stáje neinvestoval stovky milionů, aby končil na desátém místě.

„Lawrence Stroll dal dohromady infrastrukturu, kterou potřebujete, pokud chcete být top týmem,“ řekl v podcastu komentátorské legendy Jamese Allena bývalý šéf Aston Martinu Otmar Szafnauer. „Angažovali, a já jsem se na tom také podílel, skupinu dobrých lidí. Kromě toho mají dva dobré piloty, se kterými jsem také pracoval.“

„Z nějakého důvodu však na trati nedosahují výsledků, jaké bych od nich očekával. Myslel jsem si, že na tom budou o něco lépe. Řekl bych, že v Silverstone byli šestým nebo sedmým nejrychlejším týmem. Já bych však očekával, že budou v nejlepší trojce, nebo přinejhorším v nejlepší čtyřce. Něco tam tedy není v pořádku. Nevím, co to je, protože na to potřebujete být k týmu dostatečně blízko,“ dodal Szafnauer.

Aston Martin má za sebou náročné stěhování do nové továrny. Nezapomínejme, že ještě v roce 2018 to byl nejmenší a nejchudší tým na roštu, ale teď se chce zařadit k velmocím jako Mercedes a Ferrari. Vyrostl tedy velmi rychle, což by podle Otmara mohl být problém.

„Je to opravdu tak dobré místo pro práci? Opravdu spolupracují? Táhnou všichni za jeden provaz? Mají v týmu někoho, kdo rozumí celému autu a dělá dobré kompromisy mezi aerodynamickou, mechanickou a jezdeckou stránkou?“ ptá se Szafnauer. „Nevím, protože už v týmu nejsem.“

Szafnauer kdysi vedl i tým Alpine, který si rok po jeho odchodu prošel dalšími změnami ve vedení. Francouzská stáj angažovala nového technického ředitele Davida Sancheze, má nového „superporadce“ Flavia Briatoreho a nyní i nového šéfa Olivera Oakese, který nahradil Otmarova nástupce Bruna Famina.

„Alpine má za sebou další restart. Je škoda, že mi nebylo umožněno pokračovat cestou, kterou jsem se vydal. Přesvědčoval jsem opravdu dobré inženýry a talenty – ne ty na nejvyšší úrovni, ale na střední, která ve skutečnosti tvoří výkonnost monopostu –, aby přišli a připojili se k našemu projektu,“ uvedl Szafnauer.

Související zprávy

Diskuze