logo F1zpravy.czF1online.sk

V prvním tréninku byl nejrychlejší Verstappen, Antonelli havaroval po deseti minutách

Andrea Kimi Antonelli v bariére
© X/F1
Milan Kubala
Milan Kubala30. 8. 2024

Úvodní tréninková hodinovka na Velkou cenu Itálie přinesla několik hraničních momentů. Zatímco většina jezdců je ustála bez újmy, Andrea Kimi Antonelli na to doplatil a už po deseti minutách havaroval. Nejrychlejší čas nakonec zajel Max Verstappen.

Mercedes měl s Andreou Kimim Antonellim zřejmě až příliš odvážné plány. Hned na úvod tréninku mu nasadil měkké pneumatiky a mladík se prakticky bez přípravy pustil do kvalifikační simulace. Komunikační ředitel Bradley Lord prozradil, že na to tlačil už od začátku. První ostré kolo ho vystřelilo na čelo průběžného pořadí, ale druhý pokus dopadl katastrofálně.

Domácí závodník měl zřejmě velké oči. V prvním sektoru zajel osobní maximum, v tom druhém byl dokonce fialový a byl na nejlepší cestě opět se vrátit na první příčku výsledkové listiny. V první fázi Parabolicy však ztratil kontrolu nad svým monopostem a skončil v bariéře. Monopost byl nenávratně zničen a na trati zavlála červená vlajka. Italskému závodníkovi se nic nestalo, utrpělo zřejmě jen jeho sebevědomí.

Pro Mercedes je to však dvojitá rána. V prvním tréninku chtěl totiž porovnat starou podlahu s vylepšenou verzí, kterou se rozhodl nenasadit v Belgii a v Zandvoortu se stala jedním z podezřelých za výkonnostní propad týmu. Mechanici se pokusí monopost opravit, aby Hamilton s Russellem mohli porovnat podlahy ve druhém tréninku.

Poslední zatáčka však nenadělala problémy jen Antonellimu. Ve čtvrtek v ní havaroval dokonce i Bernd Mayländer v bezpečnostním vozidle, a v prvním tréninku zde museli zachraňovat situaci také Carlos Sainz, Nico Hülkenberg a pár vteřin před šachovnicovou vlajkou i Franco Colapinto, který své auto zabrzdil ve štěrku těsně před bariérou.

Mladý Argentinec, který si v Monze odkroutí svůj formulový debut, jezdil však až do tohoto momentu velmi rozvážně. Williams mu na úvod tréninku nasadil středně tvrdé pneumatiky a netlačil příliš na pilu s vědomím, že pilot Formule 2 si nejprve potřebuje vypracovat sebevědomí. Nebýt zaváhání z poslední části tréninku, mohl by ho považovat za vcelku úspěšný. Za týmovým kolegou Alexem Albonem nakonec zaostal o necelých sedm desetin.

Za to se rozhodně nemusí stydět, vždyť podobný rozestup nakonec dělil například i piloty Red Bullu. Max Verstappen zajel své nejlepší kolo za 1:21,676, čímž překonal výkony Charlese Leclerca a Landa Norrise o dvě desetiny sekundy. Čtvrté místo patří Carlosi Sainzovi.

Valtteri Bottas překvapil pátou příčkou, když na Carlose Sainze ztratil jen jednu tisícinu sekundy. Oscar Piastri je šestý před Lewisem Hamiltonem, který byl v posledním sektoru ze všech nejrychlejší.

V první desítce máme také Alexe Albona, Sergia Péreze a Fernanda Alonsa.

1. trénink - GP Itálie 2024

logo Ferrari
Charles Leclerc
logo Red Bull
Max Verstappen
logo McLaren
Lando Norris
JezdecTýmČasZtrátaKola
1.
Max Verstappen
Red Bull1:21,67619
2.
Charles Leclerc
Ferrari1:21,904+0,22823
3.
Lando Norris
McLaren1:21,917+0,24126
4.
Carlos Sainz
Ferrari1:22,126+0,45024
5.
Valtteri Bottas
Stake1:22,127+0,45121
6.
Oscar Piastri
McLaren1:22,199+0,52323
7.
Lewis Hamilton
Mercedes1:22,214+0,53824
8.
Alex Albon
Williams1:22,220+0,54424
9.
Sergio Pérez
Red Bull1:22,311+0,63521
10.
Fernando Alonso
Aston Martin1:22,315+0,63918
11.
Kevin Magnussen
Haas1:22,572+0,89622
12.
Daniel Ricciardo
RB1:22,605+0,92921
13.
Júki Cunoda
RB1:22,714+1,03823
14.
Pierre Gasly
Alpine1:22,763+1,08722
15.
Kuan-jü Čou
Stake1:22,854+1,17822
16.
Lance Stroll
Aston Martin1:22,864+1,18821
17.
Franco Colapinto
Williams1:22,880+1,20423
18.
Esteban Ocon
Alpine1:22,880+1,20421
19.
Nico Hülkenberg
Haas1:23,157+1,48123
20.
Kimi Antonelli
Mercedes1:23,955+2,2795

Live

Související zprávy

Diskuze