Wolff přiznává, že Mercedes ztratil rychlost: Před přestávkou jsme na tom byli lépe
Narazil po Aston Martinu, Ferrari a Red Bullu na problém při vývoji i Mercedes? Současná generace monopostů trápí i ty nejšikovnější a nejtalentovanější inženýrské hlavy. Mercedes měl skvělý červenec, ale když do Belgie přivezl novou podlahu, nastaly problémy. Ty se projevily v Zandvoortu i v Monze a už ani Toto Wolff si nezakrýval oči před realitou.
Vylepšená podlaha z Velké ceny Belgie způsobila inženýrům v Brackley nemalé vrásky. Je však důvodem propadu Mercedesu? Ve Spa se jí tým zbavil a závod vyhrál – dokonce vybojoval double, ale to následně zmařila diskvalifikace George Russella –, ale Toto Wolff nevypadal po Belgii zvlášť ustaraně a bez váhání prohlásil, že novou podlahu uvidíme opět v Zandvoortu.
Mercedes ji v Nizozemsku skutečně nasadil a výsledek byl neslavný. George Russell tam na dominantního Landa Norrise ztratil 44 vteřin. Následovala Monza, další experimenty, nehoda Kimiho Antonelliho, solidní kvalifikace Russella a v závodě další propad. Lewis Hamilton v neděli jen konstatoval, že Mercedes neměl na piloty McLarenu a Ferrari bez ohledu na strategii – v cíli ztratil na vítězného Charlese Leclerca téměř 23 vteřin.
„Byli jsme na tom lépe než v Zandvoortu,“ řekl po Monze šéf Mercedesu Toto Wolff. „Ve srovnání se závody před letní přestávkou jsme však ztratili docela hodně výkonnosti. Pokud se nemýlím, měli jsme šňůru šesti pódiových umístění za sebou a vyhráli jsme tři závody, z toho dva po přímém souboji na trati.“
„V současnosti to však nevypadá, že bychom se pohybovali v čele. Když trochu ztratíte tempo, ze strategického hlediska to automaticky znamená pád do území nikoho. Je dobré, že máme trochu času na analýzu,“ řekl Wolff před volným víkendem, po kterém nás čeká závod v Baku.
Jak jsme uvedli, víkend Mercedesu v Monze přinesl i pozitiva, ale tým reálně neměl na vítězství a šance na pódiové umístění závisela na nepředvídatelných okolnostech. Je to poněkud zvláštní konstatování, když si uvědomíme, že Red Bull na tom byl v Itálii ještě hůře než „Stříbrné šípy“.
„Myslím si, že na jedno kolo z toho dokážeme vyždímat maximum, což jsou principiálně dobré zprávy, ale vyvážení není dostatečně dobré, aby udrželo pneumatiky v pohodě po celý závod. Od Zandvoortu je to pro nás tak trochu téma číslo 1. Od nizozemského závodu bylo auto více na hraně a těžší se mu hledal správný balanc,“ vysvětlil Wolff.
Jeho tým měl v Monze stejný problém jako většina ostatních – drolení levé přední pneumatiky. O nové podlaze a jejím vlivu do této chvíle nepadlo nic, ale objevily se informace, že po nehodě Antonelliho neměl Mercedes na trati pokaždé dva stejné balíky.
„Trpěli jsme drolením levé přední pneumatiky,“ přiznal Wolff. „Tuším, že přicházelo pokaždé v jiném čase. Ve druhém stintu jsme se tak dostali do velmi defenzivní pozice. Chtěli jsme z gum vytěžit více výkonnosti a možná to zkusit na jednu zastávku, ale opět se objevilo drolení pneumatik.“