Piastriho zaskočil Stroll: Jezdil, jako by byl poprvé na motokárách
Oscar Piastri musel v posledním stintu začít stíhací jízdu, aby se dotáhl na Charlese Leclerca. Cestou však potkal několik jezdců o kolo zpět, z nichž jeden mu vůbec nepomohl. Australan jmenuje Lance Strolla, který prý působil dojmem, že ani neví, co má dělat.
Carlos Sainz si svůj úkol splnil. Jeho obrana stála Oscara Piastriho přibližně dvě sekundy, které nakonec McLarenu chyběly. Piastri dorazil do cíle se ztrátou 2,6 sekundy, ale i zbývající desetiny prý mohl snadno najít, kdyby se jezdci na konci startovního pole chovali tak, jak se od nich očekává.
„V podstatě hned jsem se zeptal, jaké časy musím jezdit, abych se dotáhl na Charlese,“ popisoval svůj poslední stint Oscar Piastri. „To potřebné tempo se v podstatě shodovalo s mojí rychlostí v posledních pár kolech. V tu chvíli jsem to viděl dost optimisticky.“
„Dost času jsem ztratil za Carlosem. Pak se objevil Stroll, který jezdil, jako by byl poprvé na motokárách. Nevím, co se mu honilo hlavou, když spatřil modrou vlajku, ale stálo mě to další sekundu,“ kroutil hlavou pilot McLarenu, kterého Stroll pustil v nájezdu do Variante Ascari.
Neuhnul se mu však z cesty, ale zůstal čekat v brzdné zóně uprostřed ideální stopy. Piastri ho tak musel objíždět po špinavé části vlevo, což ho stálo pár desetin i v samotné Variante Ascari. Nevstupoval do ní totiž po ideální stopě.
I to je jeden z důvodů, proč nakonec Piastri Leclerca nedoběhl a nepředjel. „Abych závod vyhrál, potřeboval jsem, aby byl ten stint perfektní. Takové drobné věci vás však tak trochu připraví o šanci.“
„I tak by to bylo na dlouhé lokty, ale určitě jsme nebyli daleko od toho, abychom to dokázali. Jel jsem naplno, abych se o to pokusil. Rychleji už jet nešlo. Opět nám tedy kousek chyběl,“ konstatuje Piastri.
Rodák z Melbourne však zhodnotil, že nemá čeho litovat. Dokonce ani fakt, že se McLaren nepokusil o jednozastávkovou strategii, stejně jako dalších devět jezdců ve startovním poli. V McLarenu jsou totiž přesvědčeni, že by nestačilo zvolnit tempo, aby se drolení pneumatik zastavilo.
Bylo ho prostě třeba vydržet. Teprve když jste pár kol s ním přežili, guma se vyčistila a znovu ožila. „Ve vysílačce jsem dostával správné informace. Nešlo o to, že bych měl jezdit pomaleji, jen prostě bylo třeba vydržet to opotřebení a dostat se přes to. Zdálo se to jako dost riskantní vzhledem k tomu, co se stalo v tréninku. V podstatě jste nemohli ani pořádně stisknout brzdový pedál, protože z vaší levé přední pneumatiky se stala 50centová mince.“
Ferrari to zvládlo, stejně tak Williams, Racing Bulls, Sauber a Esteban Ocon. „Retrospektivně by to byla správná věc, ale po šachovnicové vlajce je každý chytřejší,“ uznal Piastri.