Domenicali potvrdil, že F1 uvažuje o koncoročním sprintovém závodě nováčků
Jak dát více prostoru v kokpitu mladým pilotům? Možností je více a Formule 1 letos začala zvažovat několik z nich. V první řadě je potřeba dát více prostoru mladým jezdcům, ale zároveň chcete zvýšit atraktivitu sportu a napsat nové příběhy. Pokud se to udělá správně, rozhodně se tomu nebráníme a celá věc se už řeší i veřejně.
Plány Formule 1 potvrdil i její prezident Stefano Domenicali, který nyní prostřednictvím médií oficiálně potvrdil jednání o novém nápadu. Mluvilo se o několika možnostech, dokonce se zmiňovalo, že každý z jezdců bude muset vynechat jeden soutěžní víkend a uvolnit místo v kokpitu nováčkovi. To však znělo až příliš odvážně.
Celá záležitost se již řeší na úrovni Komise F1 a zdá se, že podle posledních plánů chce Liberty Media k osvěžení sezóny využít posezónní nováčkovské testy. Už dnes platí povinnost nasadit v Abú Zabí nováčka a podle italského manažera to mohou týmy a F1 posunout ještě dál a místo testování by mohli rovnou závodit.
„Jednou z myšlenek je zvýšení počtu volných tréninků s povinným nasazením nováčků, ale uvažuje se i o posezónním sprintovém závodě mladých jezdců,“ avizuje portál Motorsport.com. „Po jednodenním testu v Abú Zabí, v úterý po skončení sezóny, se uskuteční sprintový závod nováčků.“
Podle současných pravidel musí týmy nasadit na posezónních testech oba monoposty a minimálně jeden z nich musí vyhradit nováčkovi. „Před dalším zasedáním Komise F1 příští měsíc byli sportovní ředitelé požádáni, aby zvážili, zda je tato myšlenka realizovatelná a jak by ji bylo možné začlenit do rámce pravidel, protože by vyžadovala změnu sportovních předpisů,“ uvádí Motorsport.com.
Tyto myšlenky vzápětí potvrdil i Stefano Domenicali. „Na stole máme jeden projekt, konkrétně jde o možnost zorganizovat sprintový závod mladých jezdců v Abú Zabí. Uvažujeme, jak dát příležitost mladým během testů na okruhu Yas Marina, aby zazářili a nabírali zkušenosti, nejen na testech, ale také v soutěžním prostředí,“ řekl italský manažer, kterého cituje Motorsport.com.
„Určitě by to pomohlo jejich tréninku a připravilo by je to na další krok. Do konce září o tom budeme mluvit, abychom pochopili proveditelnost této myšlenky,“ dodal Domenicali.
I když to vypadá poměrně jednoduše, jistě půjde o velkou logistickou výzvu. V té době se totiž týmy těší na dovolené a většina zaměstnanců už má po sezóně, takto budou muset mechanici, inženýři a mnoho dalších lidí zůstat na místě o dva nebo tři dny déle. Nesmíme zapomínat ani na požadavky na organizátory.