F1 má čím dál více fanynek, mezi novými příznivci mají jasnou převahu

Liberty Media úplně přetransformovala Formuli 1 ze sportu, který drtivá většina fanoušků sledovala jen v televizi, na globální fenomén přítomný na každé platformě. Obrovská změna však nevede jen k nárůstu popularity jako takové, ale zvyšuje i počet fanynek. Podíl žen pomalu začíná dohánět i muže.
Formule 1 byla v minulosti výsadou mužů. Po výměně majitelů F1 však Liberty Media začala sport zcela novým stylem prezentovat fanouškům. Mnohem větší důraz klade na drama na trati, příběhy z paddocku a osobnosti F1, což se ukazuje jako efektivní způsob, jak ke sportu přitáhnout i něžnější pohlaví. Bonusem je, že si velmi často nenechají ujít ani ženskou F1 Akademii. Sleduje ji až 42 procent z nich.
Podle celosvětového průzkumu F1 na vzorku více než 100 tisíc lidí ze 186 zemí, který Formule 1 zorganizovala ve spolupráci se sítí Motorsport, také vyplynulo, že ze čtyř nových fanoušků F1 jsou až tři ženy (75 procent).
Podíl žen roste skutečně vysokým tempem. V roce 2017 jich bylo jen deset procent, o čtyři roky později 18 procent a nyní až 25 procent diváků F1 tvoří fanynky. V rámci generace Z je to dokonce polovina.
Průzkum také ukázal, že moderní fanoušci skutečně žijí Formulí 1. Až 90 procent z nich tvrdí, že jsou emočně vloženi do závodů F1, přičemž 61 procent konzumuje obsah F1 a interaguje s ním na denní bázi.
Důležité však je, že se nechystají vzdát sledování královny motorsportu. V horizontu pěti let až 94 procent diváků plánuje zůstat u F1 a 86 procent si prohlédne alespoň 16 velkých cen v sezoně.
Dlouholetí fanoušci, kteří mají „odkoukáno“ alespoň šest sezon, tvoří z celkového podílu 73 procent. Noví fanoušci (do 5 sezon) tak představují zbytek, a sice 27 procent.
Jak se vlastně lidé dostávají ke sportu? I tato otázka zajímala efjedničku. Až 39 procent „přemluví“ známí z rodiny či kruhu přátel, přičemž touto cestou se k Formuli 1 dostávají zejména ženy ve věku od 25 do 34 let. Týká se to především tradičních evropských trhů, kde je takříkajíc „má kdo přemluvit“. Přes televizi se k F1 dostane 24 procent lidí, v tomto případě jsou to zejména muži ve věku od 45 let.
Prostřednictvím sociálních sítí a ze zájmu o jezdce se k F1 dostane po 12 procentech lidí a série Drive to Survive se podílí 10 procenty.
Co ještě z průzkumu vyplynulo:
- 50 procent fanoušků, kteří ještě nebyli na závodě F1, to mají v plánu změnit,
- 76 procent tvrdí, že sponzoři mají pozitivní vliv na sport,
- 33 procent lidí si spíše zakoupí produkt od partnera Formule 1,
- 76 procent konstatuje, že mít domácí závod zvyšuje šanci, že budou sledovat F1.
- Štítky
- Formula 1
- Liberty Media