logo F1zpravy.czF1online.sk

Čou si myslí, že má stále „50procentní“ šanci na setrvání v F1

Kuan-jü Čou
© LAT Images/Sauber
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík20. 8. 2024

V prvním týdnu letní přestávky oznámili Carlos Sainz a tým Williams, že spojili své síly. Španělský závodník poněkud zdržoval pohyby na přestupovém trhu, protože o jeho služby měly kromě Williamsu zájem i Audi (Sauber) a Alpine. Ty si nyní musí zvolit „plán B“, takže se mnozí čekatelé už brzy mohou dozvědět svůj osud. Patří mezi ně i Kuan-jü Čou.

Čínský závodník se řadí mezi největší zklamání letošní sezóny a jen málokdo předpokládá, že si udrží místo ve Formuli 1. I když prý nabízí velký balík peněz, v dnešní F1 se i chudší týmy dívají spíše na výkonnost. Je prostým faktem, že Čou výrazně zaostává v boji se svým týmovým kolegou Valtterim Bottasem.

Věci se však mohou rychle změnit. Novým šéfem Sauberu se stal Mattia Binotto a předpokládá se, že právě on bude mít rozhodující vliv na výběr jezdecké sestavy. Po svém předchůdci Andreasu Seidlovi „zdědil“ smlouvu s Nicem Hülkenbergem, s čímž musí být spokojen, a nyní k němu potřebuje najít týmového kolegu.

„Směrem do budoucnosti, nebo směrem do příští sezóny, je určitě lepší, že ho znám. Vlastně se známe už několik let, protože jsem dlouho patřil do akademie Ferrari,“ řekl Kuan-jü Čou o novém šéfovi Sauberu v rozhovoru pro The Race.

„Chci zůstat ve Formuli 1 a chci zde i nadále závodit. Co však skutečně budu dělat, jestli bych se mohl stát třetím pilotem, nad tím jsem ve skutečnosti nepřemýšlel. Jsem nastaven na to, abych si udržel závodní sedačku. Podle mě mám stále padesátiprocentní šanci, nebo možná ještě vyšší, že se mi to podaří,“ prohlásil odhodlaně Čou.

Ten má za sebou už dva a půl roku v nejvyšší motoristické třídě, což znamená, že už posbíral dost zkušeností a dostal dostatek příležitostí, aby vyzval i ta největší jména. V této sezóně však ve srovnání se svým týmovým kolegou Valtterim Bottasem značně zaostává. Hned několikrát obsadil v kvalifikaci poslední místo a čísla mluví sama za sebe – Bottas vede v závodním srovnání 9:5 a v kvalifikačním dokonce 13:1.

Čou si však nemyslí, že je na tom tak špatně. „Řekl bych, že z pohledu závodního umění jsme na tom podobně. V mnoha případech jsem byl ve skutečnosti o něco rychlejší než on,“ říká odvážně čínský závodník.

„Několikrát mě zkompromitovala skutečnost, že jsem startoval za ním. Tempo na jedno kolo je s letošním monopostem zřejmě moje slabina. Je to pro mě složité, protože auto nevyhovuje mému jezdeckému stylu v kvalifikaci. Musíte s ním jezdit velmi hladce,“ vysvětluje Čou.

„Mám o trochu agresivnější jezdecký styl, což mi v minulosti, a zvláště s loňským autem, pomohlo a dokázal jsem to pokaždé poskládat dohromady. V této sezóně jsem se však velmi trápil. Můžu říct jen tolik, že tvrdě pracuji a snažím se přizpůsobit,“ dodal rodák ze Šanghaje.

Ten měl kromě toho ještě jeden problém. I když se tím Sauber, který se brzy stane tovární stájí Audi, nechce příliš chlubit, výrobní linka v Hinwilu připravila vylepšení jen pro jednoho ze svých jezdců a nové díly měl v Maďarsku a Belgii na autě jen Bottas.

„Když budeme mít ve druhé polovině sezóny stejná auta, věci mi podle mě půjdou naproti. Ani s Valtteriho jezdeckým stylem však monopost není dostatečně rychlý. Bohužel, taková je realita. Když k tomu připočteme moje problémy, nabaluje se to jako sněhová koule,“ řekl Čou.

Související zprávy

Diskuze