logo F1zpravy.czF1online.sk

Bottas chce po pátku body a Čou brzdy

Valtteri Bottas
© X/Sauber
Milan Kubala
Milan Kubala7. 12. 2024

Kdyby Sauber svůj vývojový program urychlil a novinky z Las Vegas přinesl dříve, na kontě mohl mít mnohem víc než jen čtyři body. Rychlost vylepšeného monopostu v pátek ukázal Valtteri Bottas, který si dělá zálusk na body, a sebevědomě se cítil také Kuan-jü Čou. Kdyby ho celý den netrápila technika, prý by také míchal kartami v první polovině výsledkové listiny.

Valtteri Bottas, pilot s číslem 77 na kapotě, obsadil sedmé místo se ztrátou sedmi desetin sekundy. Samé sedmičky padly Sauberu i v Las Vegas; nový balíček představuje menší jackpot. V této sezóně už sice stáji nepomůže získat lepší výsledky, ale inženýrům ukáže cestu, kterou je třeba vybrat, aby se v příštím ročníku Nico Hülkenberg a Gabriel Bortoleto mohli zapojit do bitev ve středu pole.

„Na posledních pár závodech jsme měli o něco větší potenciál a zdá se, že dnes to pokračuje. To je fajn,“ chválí rychlost Sauberu Valtteri Bottas. „Jelikož je to tak těsné, potřebujeme najít ještě trochu víc, chceme-li se udržet v nejlepší desítce.“

Pozitivní je, že Sauber není rychlý jen v kvalifikačním tempu. „Vypadá to tak, že v obou disciplínách jsme se dokázali vyrovnat našim soupeřům, kteří patří do středu pole. Je to fajn. I krátké, i dlouhé stinty byly v pořádku. Je to dobrý základ, na kterém můžeme o víkendu stavět,“ myslí si finský závodník, který chce tuto velkou cenu završit i nějakou odměnou.

Předjetí Logana Sargeanta v jezdeckém šampionátu mu nestačí; rád by smazal tučnou nulu, kterou má při svém jménu v kolonce získaných bodů. „Minulý víkend mi body utekly, takže musím o ně zabojovat! To je můj jediný cíl pro tento víkend.“

Kuan-jü Čou měl mnohem komplikovanější pátek. Mechanici se podchvílí vrtali v jeho monopostu, ale svému jezdci nedokázali nastavit auto ke spokojenosti. Kamenem úrazu byly brzdy, na které si stěžovalo několik pilotů, ale nikdo se s nimi netrápil tak jako Čou.

„Ve skutečnosti to byl náročný den plný frustrace. Celý den jsme měli problém s brzdami, auto zkrátka nebrzdilo,“ povzdechl si patnáctý muž druhého tréninku Kuan-jü Čou. „Konečné časy na kolo nakonec nebyly vůbec špatné. Kdybychom to napravili, dnes bychom byli v nejlepší desítce jako Valtteri. Auto není špatné, jen potřebujeme pochopit podstatu problému, protože celý den jsme honili řešení na ty brzdy, ale zatím jsme ho nenašli.“

Dá se to napravit? Mají v týmu představu, co může být kořen problémů? „Myslím, že vyměníme všechno,“ avizuje rodák ze Šanghaje. „Něco jsme poměnili, asi polovinu materiálu a komponentů brzdového systému. Po prvním tréninku jsme si mysleli, že jsme problém odhalili, ale ve skutečnosti to bylo stejné.“

„Ve druhém tréninku jsem strávil hodně času v garáži. Nic jsme neopravili. Nakonec šlo jen o to, abych odjel alespoň nějaká kola. Jinak bychom promarnili celý druhý trénink. Rychlost máme, brzdy ne. Zítra by to mělo být OK, ale je třeba je opravit,“ doplnil.

Související zprávy

Diskuze