Hamiltonův poslední Hammertime: Když jsem to slyšel, tehdy mi to došlo
Končí jedna éra. Nejúspěšnější dvojice pilota a týmu v historii se definitivně loučí. Lewis Hamilton odjel v Mercedesu poslední závod, po kterém ho naplno zasáhly emoce. Všechno si začal uvědomovat už během závodu, kdy mu jeho inženýr Peter Bonnington dal slavný pokyn.
Lewis Hamilton se nakonec rozloučil s Mercedesem tak, jak se na sedminásobného mistra světa patří. V Abú Dhabí předvedl vynikající jízdu a po startu ze šestnáctého místa se téměř dostal na pódium. Na této cestě mu chybělo porazit už jen Charlese Leclerca.
„Byl to těžký závod, což je přirozené z mé startovací pozice. Neměl jsem tak skvělý start jako tento můj příští týmový kolega,“ ukázal Lewis Hamilton směrem k Charlesi Leclercovi. „První stint byl opravdu těžký a ztrácel jsem naději. Říkal jsem si, že se to nevyvíjí tak, jak jsem si myslel, ale nevzdal jsem se, nadále jsem na to tlačil.“
Po kvalifikaci přitom konstatoval, že monopost je dostatečně dobrý i na pódium. Vypadnutí v Q1 mu však zmařilo plány a nečekalo se, že se nakonec dostane tak vysoko. Ani Hamilton nezněl moc optimisticky, když mu inženýr prozradil, že George Russell má čtrnáct vteřin k dobru.
„Když jsem přezul na druhé pneumatiky, auto ožilo. Měl jsem obrovskou ztrátu, kterou jsem potřeboval smazat, tak jsem se koncentroval na to, abych z auta vyždímal všechno a nevzdával se. Chtěl jsem to ukončit v dobrém duchu, předat úplně všechno tomuto týmu, který to zas celé ty roky dělal pro mě,“ řekl devětatřicetiletý Brit.
Říká se, že pilotovi po zisku titulu až po několika dnech dojde, čeho se mu vlastně podařilo dosáhnout. Něco podobného platí i o loučení. I když Hamilton celý rok věděl, že v Abú Dhabí odjede poslední závod za Mercedes, po posledním odkazu „Hammertime“ od jeho závodního inženýra ho to naplno zasáhlo. „Když mi řekl Hammertime, v tu chvíli jsem si uvědomil, že to slyším naposledy. Tehdy mi to opravdu došlo.“
Hamilton se po závodě mohl začít loučit. Formule 1 tento moment uctila i tím, že na startovním roštu pro něj vyhradila speciální místo. U svého auta se na několik vteřin sklonil a vzpomínal na to, co od roku 2013 zažil.
„Posledníkrát jsem seděl v kokpitu Mercedesu. Snažil jsem se jen užít si tyto chvíle. Samozřejmě, odjel jsem celý závod, ale během něj toho máte hodně na práci. Pokusím se udržet si tyto momenty v paměti, protože teď je to už historie,“ uvědomuje si Hamilton. „Vzpomínám na všechny mé závody, na kterých mě poháněly motory Mercedesu, a na všechny dosažené úspěchy. Tak jsem tam seděl, myslel jsem na to všechno a rozjímal jsem nad tím, jak to byla skvělá pouť.“
Hamiltona čekají tento týden ještě další povinnosti. Navštíví hlavního sponzora Petronas, ale zavítá i do centrály ve Stuttgartu či obou továren v Anglii. Následně se bude moci začít nastavovat na to, že se stane pilotem Ferrari.
I jeho víkendové outfity byly odkazem na tento přechod. V pátek přišel na okruh v bílém, v sobotu zvolil bílo-červenou kombinaci a v neděli čistě červené oblečení. Do Ferrari se tak určitě těší, ale zároveň mu bude stýskat po kolezích z Brixworthu a Brackley. „Budou mi chybět. Nedokážu slovy vyjádřit, jak mi budou chybět. Pracoval jsem s nimi každý den za posledních dvanáct let. V tomto týmu je však velká láska, která nevyprchá.“