logo F1zpravy.czF1online.sk

Přestoupit do Sauberu byla velká chyba, prohlásil Valtteri Bottas

Valtteri Bottas
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala9. 12. 2024

Formulová sezóna je definitivně za námi, což mnohým jezdcům rozvazuje jazyk. Valtteri Bottas byl po rozloučení se Sauberem velmi upřímný. Zhodnotil, že přestup do Sauberu považuje za velkou kariérní chybu a kdyby mohl vrátit čas, raději by šel jinam.

Sezóna 2022 se Alfě Romeo ještě vydařila a Valtteri Bottas získal 49 mistrovských bodů, ale následoval výrazný pád. Loni si na konto připsal už jen deset bodů a letos se stal dokonce jedním ze dvou stálých jezdců, kteří nezískali ani bod.

Sauber našel půdu pod nohama až příliš pozdě. V Kataru Bottasovi bodovaná desítka unikla a v Abú Dhabí byl odhodlán si to vynahradit, ale po kolizích se Sergiem Pérezem a Kevinem Magnussenem zhasla i poslední naděje.

„Je to škoda, dnes mi to opravdu nevyšlo,“ povzdechl si Valtteri Bottas a vrátil se ke dvěma kolizím ze závodu. „Začalo to incidentem s Checem. Byl jsem na vnitřní straně, když si on zvolil velmi úzký průjezd. Samozřejmě, na to má právo, ale já už neměl kam jít a dostal jsem trest, což je velká škoda.“

V Magnussenově případě se chtěl bránit. „Na starých gumách jsem zkrátka probrzdil. Kevin měl smůlu, že se tam ocitl, protože já jsem letěl rovně. Toto však není první zklamání.“

Raději jsem měl jít jinam, povzdechl si Bottas.

Těch zklamání za poslední tři roky zažil nepočítaně. „Kdybych se mohl vrátit v čase o tři roky, šel bych někam jinam. Bohužel, takhle to chodí. Toto byla velká chyba,“ prohlásil Valtteri Bottas, jehož druhou možností prý byl návrat do Williamsu. „Člověk však nedokáže předpovědět budoucnost.“

Finský závodník si zpočátku působení v Sauberu pochvaloval. Odhalil své druhé já a pravidelně i svůj zadek, což si v Mercedesu nemohl dovolit. Zřejmě by však byl raději bojoval o body a pódia, než fotil kalendáře, točil reklamy a potácel se na posledních příčkách.

„V prvním roce všechno začalo dobře, ale pak to šlo z kopce,“ povzdechl si Bottas. Pád připisuje i tomu, že se vyměnilo vedení. Frédéric Vasseur se stal šéfem Ferrari a Sauber si musel najít vlastní cestu. „Na tyto tři roky jsme měli jasný plán s cíli, i s tím, jak se k nim dopracovat. Když však odešel, všechny tyto plány letěly do koše.“ Vasseurovi však nic nevyčítá, jelikož „máte-li jako šéf týmu možnost přestoupit do Ferrari, tak tam přestoupíte“.

V každé smlouvě se najde i výstupní klauzule a Fin jednu mohl využít. „Měl jsem klauzuli, že pokud Fred odejde, tak můžu odejít i já. Když se však potvrdil prodej Audi, řekli mi, že budu jedním z pilířů tohoto projektu. No, tak to se nestalo.“

Audi si místo něj vybralo Nica Hülkenberga a z mladých nadějí šampiona F2 Gabriela Bortoleta. Fin tak bude hledat dál. „Nevidíte do budoucnosti. Musím se jen postarat o to, aby můj další krok byl ten správný. Snad se dočkám lepších časů.“

V roce 2026 se na startovním roštu představí nový tým. Cadillac by mohl být útočištěm pro Valtteriho Bottase. Věří, že v roce 2026 se vrátí na startovní rošt. „To je mým cílem a myslím si, že se objeví pár příležitostí. K tomu však potřebuji dál jezdit a zajistit si, že budu mít možnost absolvovat nějaké testy.“

Příští zaměstnavatel však musí brát na vědomí, že Bottas si ještě přenese i jednu penalizaci. Komisaři mu udělili ztrátu pěti míst na dalším závodě, ve kterém se objeví. „Sakra, možná je budu moci požádat, aby to změnili v pokutu. Pokutu bych zaplatil.“

Říká se o tom, že dočasně by se mohl vrátit zpět do Mercedesu jako rezervní a vývojový jezdec. Oznámení by prý mohlo přijít tento týden. „Ne však dříve, než něco nepodepíšu.“

Související zprávy

Diskuze