Hamilton o manévru na Russella: Teď, nebo nikdy
Formule 1 nebyla v Abú Zabí svědkem toho nejúchvatnějšího divadla, ale závod přinesl několik atraktivních příběhů. Trochu paradoxně se o to postaraly penalizace a nezdařené kvalifikace. Kdyby Charles Leclerc a Lewis Hamilton nestartovali z hloubky pole, pravděpodobně by šlo o jeden z nejnudnějších závodů roku. Pohled na budoucí týmové kolegy však byl skvělý.
Leclerc měl start jako z říše snů a po prvním kole se posunul o jedenáct příček, zatímco Lewis Hamilton startoval na tvrdých pneumatikách a jeho postup byl mnohem pozvolnější. Závod však dokončil nepříliš daleko za Leclercem.
Hamilton po startu ze šestnáctého místa předjel v posledním kole ze sedmé příčky startujícího George Russella. Britský šampion opět ukázal, že v závodním tempu je stále nesmírně silný. Svého týmového kolegu, se kterým měl letos v kvalifikacích výrazně negativní bilanci, dohnal v úplném závěru závodu a krásným manévrem z vnější strany se posunul na čtvrté místo.
„George jezdil skvěle. Samozřejmě, startoval mnohem výše, takže dotáhnout čtrnáct vteřin nebylo jednoduché. Měl dobré tempo a musel jsem být perfektní, musel jsem poskládat dohromady nejlepší možná kola,“ řekl Hamilton po závodě v Abú Zabí.
„V Las Vegas jsem ho dotahoval, ale jen do určité chvíle. V tomto případě jsem se snažil ujistit, že ho postupně stáhnu. Doběhl jsem ho až v posledním kole, takže jsem si řekl, že buď teď, nebo nikdy, a šel jsem do toho,“ dodal sedminásobný šampion.
Ten ve vysílačce slyšel ono slavné heslo „hammertime“, které se stalo symbolem jeho vztahu s inženýrem Peterem Bonningtonem i jeho spojení s celým Mercedesem. „Když mi to řekl, ani jsem si neuměl vzpomenout, kdy jsem to od něj slyšel naposledy,“ říká Hamilton. „Pamatuji si, jak jsem Bonovi během našeho prvního společného roku řekl, ať mi neříká, abych jel rychleji, ale zkrátka řekne: ‚hammertime‘.“
Lewis se po této sezóně rozloučí nejen s Mercedesem, ale také s Bonem. Dlouho se říkalo, že inženýr se s ním přesune do Ferrari, ale nakonec setrval v Brackley. Lewisovým novým inženýrem bude Riccardo Adami, který pracoval s Carlosem Sainzem a dříve se Sebastianem Vettelem.
„Bono patřil dlouhá léta k mým nejbližším přátelům. Nečekal jsem to, protože pracoval s Michaelem Schumacherem a dalšími skvělými jezdci. Dlouho stál po mém boku každý den bez zaváhání, i když práce s jezdcem může být někdy frustrující a bolestivá,“ řekl Hamilton.