logo F1zpravy.czF1online.sk

Čou potvrdil jednání s Ferrari: Mají velký zájem

Kuan-jü Čou
© LAT Images/Sauber
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík27. 11. 2024

Italská média už avizují přechod minimálně tří velkých sponzorů z Mercedesu do Ferrari. Společnosti Monster, Puma a Tommy Hilfiger mají být na cestě do Maranella a jsou vhodnou odpovědí na otázku, zda medializovaný plat Lewise Hamiltona sto milionů dolarů je skutečně příliš vysoký. Nyní prý Ferrari zacílilo na další magnet pro sponzory – čínského závodníka Kuan-jü Čoua.

Rodákovi ze Šanghaje nepomohl k udržení závodního místa ve Formuli 1 ani zájem čínských sponzorů. Podle některých mediálních zdrojů nabízel potenciálnímu zájemci až třicet milionů dolarů, ale ani to nepřesvědčilo Mattiu Binotta, aby mu dal přednost před Gabrielem Bortolettem.

Pokud je to pravda, tato skutečnost jen potvrzuje, že platící piloti postupně mizí do minulosti. Zájem sponzorů a financování závodníků však přetrvává. Dokládá to nejen příklad Franca Colapinta, ale také Kuan-jü Čoua. Ten si po odchodu ze Sauberu hledá novou práci a údajně o něj projevilo zájem Ferrari, které s čínským závodníkem už spolupracovalo, když byl v letech 2014 až 2018 členem jeho jezdecké akademie.

„Jednáme s několika týmy a samozřejmě Ferrari patří mezi ty, kteří mají o mě velký zájem,“ řekl čínský závodník. „Počkáme si a uvidíme. Před námi jsou nabité víkendy a musíme se rozhodnout. Procházíme všechny možnosti a vyhodnocujeme naši situaci.“

„Zatím se nechci rozhodnout a chci se ujistit, že je všechno jasné a mohu se zavázat k novému projektu. Doufejme, že se brzy něco podaří a padne rozhodnutí. Řekl bych, že někdy v následujících pár týdnech budu mít jasno,“ dodal Čou.

Samozřejmě asi netřeba připomínat, že Ferrari s Čouem jedná o obsazení místa rezervního pilota. Scuderia se momentálně zabývá také personálními otázkami. Lewis Hamilton v týmu nahradí Carlose Sainze, rezervní pilot Oliver Bearman odchází do Haasu a s týmem se rozloučil i dlouholetý testovací jezdec Robert Švarcman.

Ferrari samozřejmě nemá problém s nedostatkem jezdců. Oficiálním testovacím pilotem je i Antonio Giovinazzi a na Bearmanovo místo se už hlásí Arthur Leclerc, ale kdo by nenašel místo ještě pro jednoho rezervistu, pokud přinese i nějaký „všimný“?

Čou mezitím příjemně překvapil svým výkonem v Las Vegas. Zdálo se, že čínský závodník zůstane navždy uvězněn na posledním místě. Dlouho se nedokázal odlepit ze dna kvalifikace, ale ve Vegas nečekaně postoupil do Q2 a v závodě dokonce chvíli pomýšlel na body.

„Myslím si, že od letní přestávky jsme na tom nebyli tak dobře. Jsem rád, že vylepšená podlaha a difuzor fungují a tým mi konečně dal auto, se kterým mohu bojovat na úrovni, o které vím, že na ni mám,“ povzdechl si Čou.

„Vrátila se mi moje sebedůvěra, což je nejdůležitější. Z pohledu sebevědomí to byl velmi pozitivní víkend. Měli jsme čistý závod a před námi bylo rušno. Nemyslím si, že jsme z toho mohli vytěžit víc,“ uvedl čínský závodník.

Nakonec mu v Sauberu zůstala role dvojky. Vylepšení dostával jako první Valtteri Bottas a výrobní linka v Hinwilu jednoduše není dostatečně výkonná, aby dodávala nové díly včas oběma jezdcům.

„Zejména druhá polovina sezony byla frustrující. Neměli jsme vylepšení a pokaždé jsem jezdil se starým balíkem. Zatlačilo mě to zpět ve velmi důležitém období pro mou budoucnost. Svým způsobem se mi však ulevilo, těším se na poslední dvě velké ceny a také na další kapitolu své kariéry,“ dodal na závěr Čou.

Související zprávy

Diskuze