logo F1zpravy.czF1online.sk

Vylepšený Sauber má první body v sezóně. Kuan-jü Čou se stal jezdcem dne

Kuan-jü Čou
© LAT Images/Sauber
Milan Kubala
Milan Kubala2. 12. 2024

Dlouho odepisovaný Sauber se konečně probudil. Kuan-jü Čou v Kataru dokonale využil zaváhání soupeřů, vylepšený monopost a pro svou stáj vybojoval první body v sezóně. Jeho výkon ocenili i fanoušci, kteří ho zvolili jezdcem dne.

V prvním stintu ještě Kuan-jü Čou a Valtteri Bottas bojovali uprostřed druhé desítky. Následně si však poradili s Júkim Cunodou, kterého trápila nedostatečná rychlost na rovinkách, využili defekt a chybu Lewise Hamiltona v boxech, Norrisův trest i smolně načasovaný pitstop Kevina Magnussena. Po posledním restartu se Čou ocitl na osmém místě a přestože do cíle dorazil s poměrně jasným náskokem před Magnussenem, krátce po stažení safety caru z trati to nebylo tak jednoznačné.

„Odlehlo mi. Slovo šťastný to asi nepopisuje tak dobře jako fráze ‘odlehlo mi’,“ přiznal Kuan-jü Čou, pro kterého se tento výsledek dostavil trochu pozdě, ale přece. „Měli jsme dlouhou sezónu a po jejím startu jsme nečekali, že budeme mít auto, se kterým bychom mohli bojovat o body. Od Vegas a nasazení nového balíčku jsem se cítil mnohem komfortněji. Celý tým jel naplno. Byl to intenzivní závod.“

Zcela nová podlaha, difuzor a v Kataru nasazené nové přední křídlo představují výrazný posun vpřed. Pokud na tento balíček Sauber naváže i příští rok, ve středu pole to bude opět o něco těsnější.

„Je to zásluha všech,“ děkoval svému týmu první čínský závodník ve Formuli 1. „V konstruktérech jsme neměli lehkou sezónu. V týmu jsme si zvykali na mnohé novinky a auto jsme konečně dostali do formy, ve které jsme ho chtěli mít. Je jasné, že jsme měli vyšší očekávání, než jsme vůbec doufali. Byl to skvělý závod a měli jsme výborné tempo. Ve skutečnosti jsem ani nevěděl, že jsem se stal jezdcem dne! Těším se!“

„Byla to psychicky vyčerpávající sezóna, pro mě, Valtteriho i celý tým. Po úžasné sobotě jsme věděli, že tento víkend je naší nejlepší příležitostí. Chtěli jsme ukázat, na co máme. Měli jsme velmi čistý závod, zvládli jsme ho velmi dobře. V zákulisí se intenzivně pracuje, což není vidět, ale každý víkend se v této práci pokračuje v naději, že se dočkáme nějaké odměny. Dnes jsme se jí dočkali,“ raduje se Čou.

Rodák ze Šanghaje byl v této sezóně poměrně neviditelný. Spolu s Valtterim Bottasem se jen málokdy ukázali výše než na posledních pěti pozicích. Kdyby měli stejně konkurenceschopné auto už před pár měsíci, mohli ukázat více ze svých kvalit a možná by se jim ušla sedačka v budoucím Audi.

Závod v Kataru si užil. „Chybělo mi toto čistokrevné závodění a souboje kolo na kolo. Jsem nadšený z toho, že jsme takhle zabojovali o první desítku. Musel jsem jít na to tvrdě. Po posledním výjezdu safety caru jsme měli nové tvrdé pneumatiky, které se během prvních čtyř kol vůbec neohřívaly. Trápili jsme se, byla to dřina.“

Albonovy útoky nakonec odrazil a když to jeho měkká směs vzdala, úkolem bylo rozvážně dojet do cíle a posbírat body. Na posledním závodě sezóny je odhodlaný něco takového zopakovat a lidem se vryje do paměti jako pilot, kterého v sezóně jen zklamala slabá technika.

„Nikdo si nebude pamatovat moje první závody, ale ty poslední. Ten poslední si proto chci co nejvíce užít a vypracovat si nejlepší pozici před odchodem ze startovního roštu. Budu čekat na návrat,“ odkazuje Kuan-jü Čou, který může doufat, že se dostane například do Cadillacu. O jeho manažerovi Graemovi Lowdonovi se totiž spekuluje, že se stane šéfem vznikajícího týmu.

„Vezmu každou příležitost k návratu. Když se tato šance objeví, jsem si jistý, že dokážu odvést mnohem lepší práci. Uvidíme, co nám přinese budoucnost, ale zatím si budu užívat současnost a pokusím se ukázat, co dokážu,“ dodal.

Související zprávy

Diskuze