Vyzkoušeli jsme všechno, ale v autě víc nebylo, konstatoval Sainz
Po 23 závodech týmy znají své monoposty jako vlastní dlaň. Když Ferrari přijíždělo do Kataru, měl monopost SF-24 najeto dostatek kilometrů, aby všichni inženýři v týmu věděli, že je nečeká nic jednoduchého. Průběh víkendu to také potvrdil a podle Carlose Sainze Ferrari vyzkoušelo všechno, ale limity stroje je prostě nepustily dál.
Výsledek Ferrari na Velké ceně Kataru lze považovat za maximalizaci možností. Tým mohl mít jen více štěstí, kdyby defekt pneumatiky postihl někoho jiného než Carlose Sainze. V takovém případě by si tým odvezl do Maranella více bodů, ale podle Carlose Sainze vyzkoušel tým při nastavení monopostu a přípravě pneumatik úplně všechno a víc se z vozu nedalo získat.
„Zdá se, že vyvážení našeho monopostu v zatáčkách a náš celkový přítlak v těchto navazujících zatáčkách na pětku a na šestku nefungují tak dobře, jak by měly,“ řekl pilot Ferrari Carlos Sainz.
„Myslím si, že na měkkých pneumatikách jsme vyzkoušeli všechno – rychlejší i pomalejší přípravné kolo, cokoli, co si dokážete představit –, ale zdá se, že jsme s autem narazili na strop. Nic lepšího ze sebe nevyždímáme,“ konstatoval španělský závodník.
Výkonnost Ferrari v podstatě naplnila očekávání. Před startem víkendu nikdo Scuderii nefavorizoval a mnozí ve skutečnosti očekávali ještě o něco horší výkon italského celku. Hladký asfalt, většinou rychlé zatáčky a nižší teploty nejsou zrovna silnou stránkou monopostu SF-24.
„Před kvalifikací jsme vyzkoušeli pár věcí – po stránce nastavení i přípravy pneumatik. Nezdá se však, že to vyřešilo fundamentální problémy. Příprava pneumatik je podle mě poslední desetina, kterou můžete získat. Když vám chybí tři nebo čtyři desetiny a vidíte ty středně rychlé zatáčky, uvědomíte si, že v autě víc není,“ konstatoval Sainz.