logo F1zpravy.czF1online.sk

Sainz chválí odložení startu: Klobouk dolů před ředitelem závodu

Carlos Sainz
© X/Williams
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 15:03

Skončila se éra závodění Formule 1 v dešti? Průběh nedělní Velké ceny Belgie to naznačuje. Start závodu byl kvůli problémům s viditelností odložen o celých 80 minut, přestože pršet přestalo už mnohem dříve. V paddocku se objevilo několik kritiků tohoto rozhodnutí, ale Carlos Sainz podpořil ředitelství závodu.

Když Mezinárodní automobilová federace konečně oznámila čas restartu, ve Spa-Francorchamps už začalo mezi mraky prosvítat slunce. Za pár minut jsme v některých zatáčkách viděli suché úseky. Nakonec jsme na přezutí na slicky čekali jen pár kol. Přišli jsme však o velké drama a napětí, které se pojí s nejistotou deště.

Carlos Sainz si nemyslí, že by bylo vhodné odstartovat závod dříve. „Na normální trati, ano, myslím si, že jsme mohli odstartovat o pět až deset minut dříve. Ve Spa-Francorchamps a s ohledem na historii tohoto okruhu je však lepší vsadit na bezpečnost,“ uvedl s odkazem na smrt Anthoina Huberta a Dilana van’t Hoffa, kteří v posledních letech přišli ve Spa o život v dešti při nízké viditelnosti.

Podle pilota Williamsu mohou být i fanoušci spokojení. „Dočkali jste se celého závodu, mohli jste sledovat plnou délku velké ceny. Nemyslím si tedy, že to bylo špatné rozhodnutí, bylo to rozhodně ve prospěch bezpečnosti.“

„Klobouk dolů před ředitelem závodu, protože po Silverstone a po nehodách v Silverstone nám řekl, že zde zvolí bezpečnější přístup a přesně to také udělal,“ prozradil něco z jezdeckého brífinku, na kterém se jistě rozebírala například kolize Isacka Hadjara a Kimiho Antonelliho ze zatáčky Copse, v níž Hadjar neviděl absolutně nic. „Proto je lepší vsadit na bezpečnost, než mít nehodu a potom toho litovat.“

Bezpečnost je na prvním místě, ale fanoušci, kteří si pamatují některé legendární závody v dešti, jsou určitě zklamaní. Zatímco v minulosti se velmi často jezdilo i v mnohem horších podmínkách, v moderní Formuli 1 se od toho upouští.

Postupem času se i týmy začnou přizpůsobovat tomuto trendu a místo toho, aby se rozhodly nasadit více přítlaku na své monoposty, budou počítat s tím, že se vždy bude vyčkávat na lepší podmínky. Posílení současného trendu přispěje k tomu, že z Formule 1 se v budoucnosti může stát „suchý” šampionát.

I Carlos Sainz vsadil na nastavení do deště, ale nemohl ho využít naplno stejně jako ostatní piloti, kteří startovali z boxů. „Rozhodli jsme se vystartovat z boxů. Myslím si, že v sobotu jsme se vydali nesprávným směrem s nastaveními. Na autě jsme zahlédli něco, kvůli čemu se vyplatilo změnit nastavení v parc fermé. Umožnilo nám to vyměnit zadní křídlo za verzi na vodu pro případ mokrého závodu, ale nakonec toto riziko nevyšlo.“

Související zprávy

Diskuze