logo F1zpravy.czF1online.sk

Colapinto označil soupeře za „hlupáky“: O co se snažíte na devatenáctém místě?

Franco Colapinto
© X/Williams
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík4. 12. 2024

V týmu Williams dělají velkou chybu, když si myslí, že už to nemůže být horší. Navzdory některým optimistickým zábleskům se sezóna 2024 v podání stáje z Grove proměnila v hotovou noční můru, zvláště její úvod a závěr byly skutečně příšerné. Skvělou metaforou aktuálního počínání týmu se stala také Velká cena Kataru.

Franca Colapinta sestřelili hned v první zatáčce, když Nico Hülkenberg neodhadl teplotu svých tvrdých pneumatik a Esteban Ocon se při snaze vyhnout se mu srazil s pilotem Williamsu. Pro Colapinta závod skončil už v první zatáčce, a přestože tentokrát nebyl viníkem, tým musí řešit další materiální škody.

Colapinto nezažívá zrovna povedené období, a když ho někdo takto sestřelil v první zatáčce, nebyl vůbec spokojen. „Snažil jsem se tlačit co nejvíce doleva, protože jsem viděl, jací jsou kluci na vnitřní straně širocí, ale přesto vlétli přímo do mě, nejprve trefili Ocona a pak Ocon mě,“ rozčiloval se argentinský závodník.

I když ho nejmenoval – nebo nevěděl, o koho šlo – mluvil o Nicu Hülkenbergovi, který jako jediný startoval na tvrdých pneumatikách. I v pozdější fázi závodu bylo vidět, jak těžce se tyto gumy zahřívaly. „Je to škoda, protože po startu z osmnáctého nebo devatenáctého místa toho nemáte příliš mnoho, o co můžete hrát. Riskujete naprosto zbytečně. Kluci na vnitřní straně se chovali trochu jako hlupáci, ale takový je motorsport. Doufejme, že dokážeme opravit auto na další víkend,“ prohlásil Colapinto.

Z Williamsu zatím nepřišly žádné zprávy o tom, že by účast týmu v Abú Zabí měla být ohrožena. Je však pravda, že Colapintův monopost byl skládačkou z náhradních dílů různého stáří a specifikací, které zbyly z desetiměsíční sezóny. „Musíme zjistit, co je zničené. Samozřejmě chci zakončit rok co nejlépe a je to pro mě dost důležité. Pokusím se o čistý víkend v Abú Zabí,“ dodal argentinský závodník na závěr.

Mnohem úspěšnější nebyl v neděli ani jeho týmový kolega Alex Albon. Ten hned v úvodu kolidoval s Lancem Strollem. I když auto nebylo poškozené a mohl pokračovat, jeho Williams neměl tempo a v podstatě se ukázal jako jeden z nejpomalejších monopostů, ačkoli závěrečná sázka týmu na měkké pneumatiky byla spíše naivním výstřelem do tmy bez větší šance na úspěch.

„Pokud mám být upřímný, celý závod jsme se potáceli někde vzadu v území nikoho a trápili jsme se s tempem,“ řekl Albon. „Díky safety caru to bylo zajímavé. Zariskovali jsme a vsadili na softy. Věděli jsme, že každý restart je v podstatě první kolo a jen v prvním kole se dalo předjíždět.“

„Pokud jde o incident s Kevinem, upřímně, v první zatáčce jsme byli ve srovnání s ostatními velmi pomalí. I když se soupeři dostali jen na vnější stranu, neměl jsem žádný grip. Byla to moje chyba, ztratil jsem kontrolu nad autem. Od té chvíle jsme se už jen trápili,“ dodal Albon.

Související zprávy

Diskuze