logo F1zpravy.czF1online.sk

Alonso se diví nad trestem pro Verstappena: V přípravném kole budu tlačit jako šílený

Fernando Alonso
© LAT Images/Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík4. 12. 2024

Stanoví penalizace Maxe Verstappena po kvalifikaci na Velkou cenu Kataru nebezpečný precedens? Nizozemský závodník přišel na startu závodu o jedno místo kvůli incidentu v přípravném kole. Obě tyto skutečnosti představují historický unikát, přestože jsme už v minulosti viděli tresty ztráty jedné pozice i penalizace za incidenty v přípravném kole. Fernando Alonso však již naznačil, že rozhodnutí komisařů otevírá zajímavé možnosti směrem do budoucna.

Španělský matador se v neděli jasně postavil na stranu čtyřnásobného mistra světa. Ten se v Kataru stal obětí zvláštního incidentu, přestože podle nejednoho názoru šlo ve skutečnosti o promyšlenou hru pilota Mercedesu. Ten se v přípravném kole najednou rozhodl, že nestíhá za vymezenou deltou, a začal na to tlačit jako šílený.

V Kataru na sebe zatáčky rychle navazují a mimo ideální stopu byla trať velmi špinavá, takže Russell se velmi rychle přiblížil Maxi Verstappenovi na vrcholu jedné ze zatáček. Máme-li věřit následným vyjádřením Verstappena, pilot Mercedesu se v místnosti komisařů velmi snažil, aby přišel trest. Ten také přišel a vyvolal velmi ostrou reakci ze strany pilota Red Bullu.

Podivil se nad ním i Fernando Alonso. „Slyšel jsem, že ztratil jen jedno místo na startu za… vlastně ani nevím, za co to dostal,“ řekl udiveně.

„Max jel pomalu, ale i George byl v přípravném kole. V Abú Zabí tedy v pomalém kole budu tlačit jako šílený, aby pilot přede mnou dostal trest. Vždyť tím pádem mě asi omezil,“ přemýšlí nahlas Alonso.

Španělský matador se však zároveň připojil k množství podpůrných slov na adresu FIA, komisařů a ředitelství závodu. Ti se v Kataru dopustili několika pochybných kroků a rozhodnutí, ale zatím jsme neslyšeli větší kritiku na jejich adresu. Jejich počínání zlehčoval i Alonso, ale kdo ví, možná se tato rétorika do Abú Zabí změní.

„Myslím si, že to pro ně byl těžký závod,“ řekl Fernando. „V jeden víkend dohlíželi na závody Formule 1 i Formule 2 a přesto odvedli dobrou práci. Pro ředitele to byla jen druhá velká cena. Myslím si, že zatím odvedl velmi dobrou práci.“

Ten měl po závodě důvod ke spokojenosti. S Aston Martinem to vytáhl až na sedmé místo navzdory problémům v úvodu, kdy si stěžoval na nedostatečnou rychlost svého monopostu na rovinkách. Jeho týmu v tomto období už o nic nejde, ale přesto je příjemné, když dosáhnete nejlepšího výsledku za posledních šest velkých cen.

„Rozhodně jsem spokojen,“ povzdechl si Alonso. „Konečný výsledek, sedmé místo a šest bodů, je skvělý v této fázi sezóny. Na začátku závodu jsme měli nějaké komplikace. Je to starý známý problém.“

Španělský závodník si ve vysílačce stěžoval na rychlost svého Aston Martinu na rovinkách. Nebylo to ovšem příliš velké zadní křídlo či přílišný odpor vzduchu. „Trápíme se s něčím na autě. Řekl bych, že jde o používání energie po restartu – auto stále myslí, že je za safety carem a nedostáváme plný výkon od baterie,“ vysvětlil Alonso.

„Trochu ztrácíme na rovinkách a tato skutečnost nás v této části závodu činí zranitelnými. Využili jsme však nějaké vypadnutí a tresty. Byli jsme připraveni a chopili se příležitosti. Jak jsem řekl, jsem šťastný za tým a doufejme, že v Abú Zabí zakončíme sezónu na pozitivní notu,“ dodal s nadějí Alonso.

Související zprávy

Diskuze