Wolff se nové podlahy nebojí: Nasadíme ji v Zandvoortu a provedeme korelaci
Mercedes zažil v Belgii kontrastní víkend. Po pátečním trápení přišla průměrná sobota, radostná neděle a nakonec diskvalifikace vítězného Georgea Russella. Tým však s monopostem W15 ukázal v létě velké věci, což ho podle slov Tota Wolffa naplňuje „opatrným optimismem“.
S těmito auty je nezbytná nesmírná opatrnost. Ferrari a Aston Martinu nefungovaly vylepšení, Red Bull neposouvá svůj monopost očekávaným tempem a Mercedes se uprostřed belgického víkendu zbavil upgradů. Zástupci týmu však slibují, že nová podlaha se v Zandvoortu opět objeví na autě a inženýři do ní nadále vkládají velké naděje.
„Myslím si, že jsme udělali drastickou změnu ve snaze získat zpět ztracenou výkonnost, ale věřili jsme, že podlaha za to nemůže,“ řekl Wolff o změně specifikace monopostu v noci z pátku na sobotu. „Bude zajímavé sledovat, když v Zandvoortu nasadíme vše na auto, provedeme korelaci a zjistíme, jak se bude chovat. Tehdy si budeme jisti, jestli je to opravdu mechanika, jak jsme si mysleli, nebo nefungovaly některé interakce mezi aerodynamikou a mechanikou.“
I když Mercedes vyhrál tři z posledních čtyř velkých cen, Toto Wolff vyzývá svůj tým, aby se nenechal unést. Ztráta na Ferrari v Poháru konstruktérů je stále dost velká, zejména po diskvalifikaci Georgea Russella, nemluvě o McLarenu či Red Bullu. Monopost W15 však předvedl obrovský potenciál a Mercedes rozhodně patří k černým koním druhé poloviny sezóny.
„Myslím si, že musíme zůstat oběma nohama pevně na zemi. Sledujeme výkyvy výkonnosti – na naší straně jsou v posledním období rozhodně pozitivní, zatímco pro některé další týmy jsou negativní,“ říká Wolff.
„Nemyslím si však, že je dopředu garantováno, jak to bude vypadat ve druhé polovině sezóny. Sledujeme tvrdý souboj a čtyři týmy do toho dávají všechno. Můžeme být opatrně optimističtí, ale musíme to dokázat. Čeká nás ještě deset závodů,“ dodal šéf Mercedesu.
- Štítky
- Mercedes
- Toto Wolff